w

Mercedes-Benz rezygnuje z Klasy A w Kanadzie. Szkoda.

Mercedes-Benz Klasy A Sedan
Mercedes-Benz rezygnuje z Klasy A w Kanadzie. Szkoda.

Strategie niemieckiego producenta uzależnione są od kontynentu, na którym oferowane są jego modele.

To oznacza, że polityka marki w Ameryce Północnej może różnić się od tej stosowanej na Starym Kontynencie. Najnowsze wieści są tego dowodem. Mercedes-Benz rezygnuje z Klasy A w Kanadzie. Dotyczy to zarówno wersji hatchback, jak i sedan.

Władze marki poinformowały już dealerów o tej decyzji. Warto dodać, że kompaktowy model został ciepło przyjęty przez tamtejszych klientów, ale firma chce wprowadzić nieco inne plany związane z jej gamą. Oficjalny komunikat mówi o „usprawnieniu portfolio produktów”.

Koniec Klasy A w Ameryce?

Taka sama historia dotyczy Stanów Zjednoczonych. Na pocieszenie pozostanie model CLA, czyli czterodrzwiowe coupe. Koniec A-Klasy w Kanadzie nastąpi po wyprzedaniu roku modelowego 2022. Nie wszyscy klienci będą zachwyceni.

Klasa A Sedan
Klasa A Sedan cieszyła się znacznie mniejszą popularnością niż hatchback i model CLA

Co kryje się pod mało konkretnymi stwierdzeniami przedstawicieli marki ze Stuttgartu? Według nas inwazja SUV-ów i crossoverów. To właśnie takie nadwozia cieszą się dziś nieustannym zainteresowaniem największej grupy klientów. Wśród kompaktowych modeli prym wiodą oczywiście GLA oraz GLB.

W Europie nie trzeba obawiać się wycofania Klasy A, szczególnie w hatchbacku. Sprzedaż tego modelu jest naprawdę bardzo dobra i nic nie wskazuje na to, by Mercedes-Benz chciał z nie zrezygnować. Byłby to strzał w kolano.

https://news.google.com/publications/CAAqBwgKMOrZngswgeS2Aw?hl=pl&gl=PL&ceid=PL%3Apl

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hyundai IONIQ 5 2023

Hyundai Ioniq 5 doczekał się pierwszej aktualizacji. Szybko. Teraz ma większą baterię

Skoda Enyaq Coupe iV RS

To najdroższa Skoda w historii. Enyaq Coupe iV RS kosztuje ponad ćwierć miliona złotych