w

To najdroższa Skoda w historii. Enyaq Coupe iV RS kosztuje ponad ćwierć miliona złotych

Skoda Enyaq Coupe iV RS
To najdroższa Skoda w historii. Enyaq Coupe iV RS kosztuje ponad ćwierć miliona złotych

Niecałe dwa tygodni temu Czesi ujawnili swój nowy model. Dziś już znamy jego oficjalne ceny z rynku brytyjskiego.

Na polską ofertę będzie trzeba jeszcze chwilę poczekać, ale kwota wyjściowa nie powinna różnić się znacząco od tej u „Wyspiarzy”. Nie ma wątpliwości, że to najdroższa Skoda w historii. Topowy wariant, czyli Enyaq Coupe iV RS kosztuje 51 885 funtów.

Skoda Enyaq Coupe iV RS
Czeska nowość ma sylwetkę SUV-a Coupe

Przy aktualnym kursie (5,40) oznacza to wydatek 280 179 złotych. To ogromna suma, która zahacza o klasę premium. Czy producent nie przesadził? To już zweryfikują sami klienci, którzy będą testować nowość na różne sposoby.

Skoda Enyaq Coupe iV RS – kluczowe fakty

Karoseria może się podobać. Sylwetka prezentuje się masywnie i okazale. Będąc zupełnie szczerym, pod względem designu jest lepiej w przypadku klasycznych modeli z nadwoziami SUV-a. W oczy rzucają się zgrabnie wkomponowane elementy oświetlenia oraz podświetlony grill.

Skoda Enyaq Coupe iV RS - wnętrze
Kabina zyskała sportowe fotele i dedykowane dekory

Wnętrze zostało oczywiście przejęte od wersji konwencjonalnej. Wzbogacono je sportowymi fotelami, topowym wyposażeniem oraz dedykowanymi elementami dekoracyjnymi.

Skoda Enyaq Coupe iV RS – dane techniczne:

  • Moc maksymalna: 295 koni mechanicznych
  • Maksymalny moment obrotowy: 460 niutonometrów
  • Napęd: na obie osie
  • 0-100 km/h: 6,5 sekundy
  • Prędkość maksymalna: 180 km/h
  • Pojemność baterii: 77 kWh netto
  • Zasięg (WLTP): 497 kilometrów

Skoda Enyaq Coupe iV RS skrywa dwie jednostki elektryczne, które łącznie generują 295 koni mechanicznych oraz 460 niutonometrów. Potencjał trafia oczywiście na obie osie. W takiej konfiguracji, czeski SUV rozwija setkę w 6,5 sekundy i rozpędza się do 180 km/h.

Skoda Enyaq Coupe iV RS - design
Enyaq Coupe iV RS oferuje 295 koni mechanicznych i napęd na obie osie

Bateria o pojemności 77 kWh netto ma zapewniać do 497 kilometrów zasięgu. Warto dodać, że można ją ładować za pośrednictwem stacji 135 kW, co pozwala na uzyskanie 80% napełnienia w ciągu 36 minut.

https://news.google.com/publications/CAAqBwgKMOrZngswgeS2Aw?hl=pl&gl=PL&ceid=PL%3Apl

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Jeden komentarz

Dodaj odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mycie Pagani

Pagani Huayra – dokładne mycie. Bardzo satysfakcjonujący materiał (wideo)

Jazda pod prąd

Niektórzy powinni zawiesić kluczyki na kołku i zostać pasażerami. Oto kolejny tego przykład (wideo)