w

Mercedes-AMG GLE 53 PHEV. Nowa osobowość?

Mercedes-AMG GLE 53 PHEV
Mercedes-AMG GLE 53 PHEV

Na początku 2023 roku została pokazana odświeżona wersja dużego SUV-a niemieckiej marki. Po kilku miesiącach zdecydowano się na kolejną aktualizację.

Tym razem jednak chodzi o zmianę napędową i kilka drobnych detali. Mercedes-AMG GLE 53 PHEV, jak sama nazwa wskazuje, to hybryda plug-in. Cóż to oznacza w praktyce? Na pewno pewne zmiany, które mogą wpłynąć na prowadzenie.

Warto dodać, że nie jest to pierwsza hybryda plug-in oferowana jako AMG. Nawet topowy model, czyli 4-Door dysponuje elektrycznym wsparciem i baterią litowo-jonową. W takiej konfiguracji generuje mnóstwo mocy (831 koni mechanicznych). A jak to wygląda w przypadku prezentowanego modelu?

Mercedes-AMG GLE 53 PHEV – dane techniczne

Warto w tym miejscu przypomnieć, że dotychczasowe wydanie GLE 53 skrywało trzylitrową, rzędową szóstkę, którą uzupełniła większa turbosprężarka. Nie zabrakło także układu miękkiej hybrydy. Potencjał? Dokładnie 455 koni mechanicznych i 560 niutonometrów. Osiągi? Sprint do setki zajmował 5 sekund, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

A jak wygląda to teraz? Sercem wciąż jest trzylitrowy, sześciocylindrowy benzyniak, ale uzupełnia go jednostka elektryczna (134 konie mechaniczne). Łączny potencjał tego zestawu to 536 koni mechanicznych i 750 niutonometrów. Trudno więc mieć jakiekolwiek zastrzeżenia.

Mercedes-AMG GLE 53 PHEV
Mercedes-AMG GLE 53 PHEV 2024

Istotna w tym wszystkim jest także bateria litowo-jonowa, której pojemność to aż 31,2 kWh. Zasięg w trybie elektrycznym może wynosić blisko 100 kilometrów – w optymalnych warunkach. Sporo, jak na kolosa o takich osiągach.

Najważniejsze są jednak osiągi. Mercedes-AMG GLE 53 PHEV przyspiesza do setki w zaledwie 4,6 sekundy, czyli o 0,4 sekundy szybciej, niż aktualnie oferowany model. Różnica jest znacząca. Jeżeli chodzi o prędkość maksymalną, to elektroniczny kaganiec pozostał na swoim miejscu.

>Mercedes Klasy E All Terrain – cena 2023. Diesel otwiera ofertę

Warto podkreślić, że PHEV dysponuje hamulcami AMG z taraczami o średnicy 400 milimetrów z przodu i 370 milimetrów z tyłu. W odróżnieniu od dotychczas oferowanej miękkiej hybrydy, ma również kilka dodatków aerodynamicznych.

Co więcej, w aucie zastosowano zaktualizowany system MBUX. Warto podkreślić, że takie same zmiany objęły również odmianę coupe.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nissan Sakura 2023

To autko elektryczne jest hitem! Kosztuje 55 000 złotych

Pierwsze auto Lando Norrisa

Lando Norris sprzedaje swoje pierwsze auto. Nie uwierzysz, co to!