Japońska marka postanowiła gruntownie zmodernizować swój miejski samochód. Znamy już tego efekty.
Mazda Carol 2022 utrzyma status najmniejszego modelu w gamie. Jej pudełkowata sylwetka prezentuje się uroczo i zabawnie zarazem. Widać, że inżynierom chodziło o maksymalne wykorzystanie skromnych gabarytów.
Stylistyka tego modelu jest bliźniaczo podobna do Suzuki Alto, co oczywiście nie jest przypadkiem. Oba samochody dzielą te same platformy i kluczowe podzespoły. Kei car Mazdy skrywa też identyczny układ napędowy.
Mazda Carol 2022 – oszczędna i tania
W takich małych autkach nie potrzeba dużych jednostek. Mazda Carol 2022 skrywa układ miękkiej hybrydy oparty na rzędowym silnik R06A o pojemności 0,65 litra. To konstrukcja zaprojektowana przez Suzuki.
Dla niektórych niektórych może być zaskoczeniem, że auto będzie dostępne z napędem na obie osie. Po co? Nie mamy pojęcia. Widocznie azjatyccy klienci decydują się na takie wersje. Największym zainteresowaniem ma cieszyć się wersja z napędem na dwa koła, która pozwala zużywać mniej niż 4 litry w cyklu mieszanym na 100 kilometrów.
Jak można się domyślać, szanse na debiut tego modelu w Europie lub Stanach Zjednoczonych są niewielkie – w zasadzie żadne. Nowa Mazda Carol trafi do japońskich salonów w połowie stycznia 2022 roku w cenie 998 800 jenów za wersję podstawową. Przy aktualnym kursie (0,035) oznacza to wydatek 34 958 złotych.