Targi samochodowe w Tokio stały się jedną z najważniejszych imprez motoryzacyjnych – nie tylko w Azji, ale też na świecie. Przyciągają fanów z różnych kontynentów.
Jak widać po organizowanych Auto Show w Europie, dla niektórych ta formuła już nie jest atrakcyjna. Według nas wciąż jest wartościowa, bo pozwala zaprezentować sporą liczbę ciekawych projektów. Świetnym przykładem jest ta mała terenówka japońskiej marki.
Tak, prezentowany projekt zostanie pokazany szerokiej publiczności właśnie podczas Tokyo Auto Salon. Niektórych może zaskoczyć, że nie jest stworzony przez tunera. Co ciekawe, odpowiada za niego sam producent.
Mała terenówka japońskiej marki
Oto Suzuki Super Carry Mountain Trail. Pod tą długą nazwą kryje się pojazd, który został przeznaczony dla osób prowadzących aktywny tryb życia – głównie w górach. Jak sama nazwa wskazuje, opiera się na popularnym aucie użytkowym.
Wszystkie dane dotyczące tej konfiguracji zostaną ujawnione podczas imprezy. Zanim jednak to nastąpi, możemy sami wstępnie ocenić zakres zmian. W oczy rzuca się przeprojektowany front, z osłoną i dwoma uchwytami na haki. Tuż pod grillem znalazła się natomiast niewielka wyciągarka.
Ponadto, mała terenówka japońskiej marki ma bagażnik dachowy i dodatkową blendę LED umieszczoną nad przednią szybą. Uwagę zwracają także elementy rurowe, które służą nei tylko jako osłony, ale też drzwi. Jak widać, to typowy off-roader.
>Nowa półciężarówka za 45 tysięcy złotych. Ma napęd 4×4
Wnętrze Suzuki Super Carry Moutain Trail nie zostały ujawnione, ale udostępnione zdjęcie pozwala dostrzec kubełkowe fotele z czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa. Te elementy mogą wydawać się lekko przesadzone, choć niektórzy na pewno uznają, że w terenie też przydaje się odpowiednie podparcie.
Skromny potencjał
Choć zdjęcia tego nie oddają, jest to naprawdę niewielkie autko. Potwierdza to jednostka napędowa. To trzycylindrowy silnik o pojemności 0,66 litra, który generuje 50 koni mechanicznych i 44 niutonometry.
Niby niewiele, ale masa własna pojazdu też jest skromna. Pamiętajmy, że poza asfaltem liczy się wydajność, a nie szybkość. Należy podkreślić, że konfiguracja Moutain Trail ma charakter koncepcyjny. Jeśli jednak zdobędzie uznanie klientów, to niewykluczone, że trafi do oferty tego modelu.
Bardzo dobry pomysł, popieram. Wiele osób pracujących w terenie zainteresuje się tym autem.