Fani brytyjskiej marki z pewnością zacierają ręce. Flagowa terenówka w najdłuższym wariancie nadwoziowym otrzymał ośmiocylindrowy silnik.
Land Rover Defender 130 V8 zainteresuje zwolenników mocy, off-roadu i prestiżu. Fakt, to oryginalna mieszanka, ale wbrew pozorom ma duży target. Klienci wydający spore sumy na takie samochody nie chcą mieć dwulitrowych jednostek wspieranych przez elektryczność. Konstrukcja ośmiocylindrowa znacznie lepiej podkreśli ich status, co nie jest bez znaczenia.
Co ciekawe, zaktualizowana oferta obejmuje także wersję Outbound, która występuje wyłącznie w konfiguracji pięcioosobowej. Co ją wyróżnia? Jeżeli chodzi o wnętrze, to bardzo praktyczna, płaska powierzchnia załadunkowa zapewniająca do 2516 litrów.
Oprócz porządnych właściwości użytkowych, Outbound oferuje wykończenie Shadow Atlas Matt, wloty powietrza w kolorze antracytowym i 22-calowe koła. Producent proponuje także zastosowanie fabrycznej, satynowej folii ochronnej.
Land Rover Defender 130 V8
Wróćmy do silnika, który debiutuje w przedłużonym Defenderze. To pięciolitrowa, doładowana jednostka, która generuje 493 konie mechaniczne i 610 niutonometrów. Wartości przenoszone są oczywiście na obie osie za pośrednictwem przekładni automatycznej.
Mimo ogromnych gabarytów (i taki też oporów stawianych powietrzu), Land Rover Defender w takiej wersji ma świetne osiągi. Wystarczy dodać, że przyspiesza do setki w 5,7 sekundy. Takiego rezultatu nie powstydziłyby się nawet sportowe kompakty.
Jeżeli chodzi o pozostałe wersje Defendera 130 V8, to możliwości konfiguracyjne są niewielkie. Auto będzie dostępne wyłącznie z lakierami Carpathian Grey lub Santorini Black. Uzupełnieniem tego są czarny dach, reflektory Matrix LED, 22-calowe koła, przyciemnione szyby i takie też końcówki układu wydechowego.
>Land Rover Defender 75th Limited Edition. Ikona świętuje urodziny
We wnętrzu znajdują się natomiast wydajne głośniki należące do zestawu audio Meridian, czterostrefowa klimatyzacja, podgrzewana kierownica i fotel kierowcy regulowany w 14 kierunkach.
Topowy Defender na pewno nie będzie tym najpopularniejszym w gamie, ale stanowi dobre uzupełnienie dla klientów oczekujących największego nadwozia i największego prestiżu. Na koniec dodajmy, że krótsza odmiana, czyli „110” otrzymała przy okazji pakiet County Exterior wyróżniający się unikatową grafiką zewnętrzną i innymi dodatkami stylistycznymi.