Duże samochody nie kojarzą się z kobietami, ale to zaczyna się zmieniać. Płeć piękna coraz częściej siada za kierownicę potężnych maszyn – bez obaw i kompleksów.
W pewnym stopniu może to podkreślać konkurs na Kobiecy Samochód Roku 2024. Nie wygrało w nim Mini czy miejski Peugeot. Panie wybrały naprawdę duży pojazd, który łączy rodzinny charakter z aktualnie panującymi trendami.
Widzimy tu pewną zbieżność z konkursem World Car Of The Year. Mówiąc wprost, tutaj także zwycięzcą został model z napędem elektrycznym. Na tym etapie rozwoju tej technologii wydaje się to mało naturalne, ale nie zamierzamy podważać opinii ekspertek.
No właśnie, ekspertki. To międzynarodowe jury w skład którego wchodzi aż 75 dziennikarek motoryzacyjnych z 52 państw. Wytypowały 63 auta, które rywalizowały o główny tytuł i zwycięstwa w poszczególnych kategoriach.
Kobiecy Samochód Roku 2024 – wyniki
Laureatem tegorocznej edycji została Kia EV9, czyli duży SUV z napędem elektrycznym. Szczerze mówiąc, jego charakter czy design nie ma w sobie za wiele kobiecości, ale pamiętajmy, że potrzeby i standardy zmieniają się z czasem, podobnie zresztą jak oczekiwania kobiet jako użytkowniczek.
Kobiecy Samochód Roku 2024 jest już dostępny w polskiej sieci sprzedaży. To flagowy model na prąd koreańskiej marki. Jego ceny startują od 323 900 złotych. Biorąc pod uwagę gabaryty i możliwości tego pojazdu, cena nie jest tak wysoka, jak się początkowo wydaje.
Idźmy jednak dalej. W kategorii „samochód rodzinny” wygrało Volvo EX30. I tu już mamy większą zagwozdkę. To stosunkowo mały SUV, który jest daleki od rekordowego zasięgu. Trudno sobie wyobrazić podróż nim z Zakopanego do Gdańska z dwójką dzieci, psem i wózkiem na pokładzie.
Z kolei w kategorii „duży samochód” wygrało BMW Serii 5. Nowa generacja tego modelu jest już spotykana na naszych drogach. Występuje w licznych wersjach napędowych, co znacząco wpływa na popyt. Wkrótce do oferty dołączy Touring, czyli kombi.
>Tytuł Car Of The Year 2024 w rękach Renault. Scenic zdeklasował rywali
W kategorii „4×4 & Pick-up” zwyciężył Volkswagen Amarok. To też ciekawe, bo przecież jego niemal identycznym bliźniakiem jest Ford Ranger. Różnice stanowi front, ale kabina, podwozie i kluczowe technologie są te same.
Na koniec pozostawiliśmy klasę pojazdów ekskluzywnych. I tu zwycięstwo odniósł Aston Martin DB12. Wybór wydaje się uzasadniony i wbrew pozorom – spójny z kobiecymi oczekiwaniami. W końcu stawiają one jeszcze bardziej na estetykę, niż mężczyźni.