w

Mercedes-AMG CLE 53 Cabriolet nadjeżdża, a wraz z nim rzędowa szóstka

Mercedes-AMG CLE 53 Cabriolet
Mercedes-AMG CLE 53 Cabriolet nadjeżdża, a wraz z nim rzędowa szóstka

Niemiecki kabriolet doczekał się flagowej odmiany silnikowej, która może zainteresować fanów sportowych osiągów. Co ważne, silnik ma właściwą liczbę cylindrów.

Niektórzy obawiali się, że Mercedes-AMG CLE 53 Cabriolet otrzyma dwulitrową jednostkę uzupełnioną elektrycznym wsparciem. Taki zestaw generowałby na pewno dużo mocy, ale przy tym podnosiłby masę własną (ciężki akumulator) i zmniejszał prestiż.

Obawy okazały się zbędne, bo producent ze Stuttgartu wyposażył tę konfigurację w udaną konstrukcję benzynową. Co prawda ma elektryczne wsparcie, ale to jedynie instalacja 48-woltowa, z którą tworzy układ miękkiej hybrydy (ten najmniej inwazyjny).

Mercedes-AMG CLE 53 Cabriolet
Mercedes-AMG CLE 53 Cabriolet

Zacznijmy jednak od stylistyki, która została podkreślona dzięki dedykowanemu body kitowi. Front zdobi grill z pionowymi żebrami i przeprojektowany zderzak. Natomiast profil ujawnia nakładki progowe, poszerzenia, wyloty powietrza z chromowaną wstawką w przednim błotniku oraz wieloramienne felgi z trójwymiarowym efektem.

>Elektryczny Mercedes Klasy G waży 3 tony. Kategoria C już blisko

Z kolei tył zyskał nowy zderzak, dyfuzor i cztery końcówki wydechu. Mamy nadzieję, że te ostatnie są połączone z całym układem. Nie zabrakło również oznaczeń, które zdradzają z jaką wersją silnikową mamy do czynienia.

Mercedes-AMG CLE 53 Cabriolet – dane techniczne

Czas przejść do tych kluczowych danych. Pod długą maską kryje się sześciocylindrowy silnik o pojemności trzech litrów. Otrzymał on doładowanie, dzięki któremu generuje 443 konie mechaniczne i 600 niutonometrów. Jak już wspomnieliśmy, wspiera go instalacja elektryczna (dodatkowe 23 konie mechaniczne i 205 niutonometrów), z którą tworzy układ miękkiej hybrydy.

Przenoszeniem mocy na obie osie (układ 4MATIC+) zajmuje się dziewięciobiegowa przekładnia automatyczna. Osiągi? Satysfakcjonujące. Mercedes-AMG CLE 53 Cabriolet przyspiesza do setki w 4,4 sekundy i potrafi pędzić 250 km/h. Warto dodać, że pakiet AMG Dynamic Plus pozwala skrócić sprint do setki o 0,2 sekundy i zwiększyć v-max do 270 km/h.

Mercedes-AMG CLE 53 Cabriolet
Mercedes-AMG CLE 53 Cabriolet

Podobnie jak w coupe, kabriolet otrzymał szereg rozwiązań pozytywnie wpływających na właściwości jezdne. Wśród nich są tylne koła skrętne, sportowy układ hamulcowy oraz zawieszenie AMG Ride Control.

Warto wspomnieć również o walorach praktycznych. Materiałowy dach składa się w 20 sekund. Procedurę można przeprowadzać do prędkości 60 km/h. Jego konstrukcja zmniejsza pojemność bagażnika do wciąż akceptowalnych 295 litrów.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nowa Skoda Superb PHEV

Nowa Skoda Superb PHEV już w polskiej ofercie. Ma 204 KM i dobre wyposażenie

Skoda Kodiaq PHEV 2024

Skoda Kodiaq PHEV 2024 już w Polsce. Przejeżdża ponad 100 km na prądzie