w

Każdy osobowy Peugeot doczeka się sportowej wersji. Odważna deklaracja władz marki

Każdy osobowy Peugeot doczeka się sportowej wersji. Odważna deklaracja władz marki

Francuska marka ma obecnie jeszcze silniejszą pozycję, niż dekadę temu. Połączenie dwóch dużych koncernów dało większe możliwości strategiczne.

Peugeot zamyka już rozdział 308 GTi i nie planuje wprowadzenia nowego 208 GTi, dlatego mogło się wydawać, że to koniec historii sportowych modeli tej firmy. I rzeczywiście, jest to koniec, ale w konwencjonalnej formie. Teraz mają pojawić się warianty o zbliżonym charakterze, ale promujące nieco inne rozwiązania technologiczne.

Taki ruch wydaje się oczywisty ze względu na zaostrzające się normy emisji spalin. Możemy więc spodziewać się przede wszystkim hybryd. W tę stronę poszedł już także koncern VW oferujący Golfa GTE, Octavię RS oraz CUPRĘ Leona z takimi układami.

Moc z hybryd

Ze względu na ekologiczne trendy to jedyny możliwy scenariusz, żeby utrzymać i tworzyć sportową gamę modelową. Jean Philippe, prezes francuskiej marki, oznajmił śmiały plan dotyczący takiej oferty. Sportowe oraz usportowione wersje mają objąć każdy z oferowanych modeli stricte osobowych.

Patrząc na flotę Peugeota, można jednoznacznie stwierdzić, że dotyczy to przede wszystkim 208, 308, 508, 2008, 3008 oraz 5008. W przypadku aut o charakterze użytkowym (Rifter, Traveller, Partner, Expert, Boxer), nie miałoby to oczywiście sensu.

Sportowe hybrydy Peugeota
Sportowe Peugeoty mają korzystać z układów hybrydowych

Ten krok jest bez wątpienia dobrym pomysłem, który może pozytywnie wpłynąć zarówno na sprzedaż, jak i wizerunek. Inżynierowie mają jednak trudne zadanie przed sobą, bo klienci stawiający na sportowe modele to dość konserwatywna grupa.

Auta hybrydowe są natomiast wyraźnie cięższe (ze względu na baterię) od konwencjonalnych – spalinowych. Konieczne będą więc jeszcze bardziej dopracowane układy jezdne, by zniwelować różnice w wadze. Aczkolwiek, patrząc na pierwszego reprezentanta tej grupy, możemy być spokojni.

Peugeot 508 Sport engineered – najmocniejszy w historii

Flagowy model francuskiej marki doczekał się już oficjalnej premiery topowego wariantu silnikowego. Jak już wspomnieliśmy, jest to hybryda. Jej fundament to doładowany silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra oferujący 200 KM. Współpracują z nim dwie jednostki elektryczne. Pierwsza znajduje się na osi przedniej (110 KM), a drugą umiejscowiono nad tylną osią (113 KM). Potencjał systemowy tego zestawu to 360 koni mechanicznych i 520 niutonometrów momentu obrotowego.

Peugeot 508 SE 2021 - dane techniczne
Peugeot 508 Sport Enginereed 2021 oferuje 360 KM i 520 Nm

W takiej konfiguracji, przyspieszenie do setki trwa 5,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Jeżeli chodzi o aspekt ekologiczny, to można pokonać około 40 kilometrów w trybie elektrycznym (bez używania motoru spalinowego). Należy w tym miejscu zaznaczyć, że Peugeot 508 PSE to hybryda plug-in, dlatego bateria ładowana jest zewnętrznymi źródłami prądu (domowe/garażowe gniazdko, wallbox, dedykowana stacja).

Standardowe gniazdo 220V umożliwia uzupełnienie akumulatora w 6,5 godziny. Wallbox potrzebuje na to samo około 1,5 godziny. Niezależna stacja ładowania może znacznie skrócić ten proces, ale wiele zależy od jej mocy. Samochód oferuje pięć trybów jazdy: Electric, 4WD, Sport, Comfort oraz Hybrid. Każdy z nich wpływa na pracę zespołu napędowego i układu jezdnego.

Ten topowy model trafi do polskiej oferty jeszcze w tym roku. Niebawem powinniśmy poznać jego oficjalny cennik. Warto dodać, że będzie występował zarówno w wersji liftback, jak i SW.

Wojciech Krzemiński

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Avatar

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dacia Sandero 2021

Nowa Dacia Sandero (2021): Polskie ceny i specyfikacja techniczna

HR-V 2022 - zapowiedź

Nowa Honda HR-V (2022) nadjeżdża: Napęd hybrydowy w standardzie