w

Nowa Honda HR-V (2022) nadjeżdża: Napęd hybrydowy w standardzie

HR-V 2022 - zapowiedź
Nowa Honda HR-V (2022) nadjeżdża: Napęd hybrydowy w standardzie

Druga generacja japońskiego SUV-a ma duży bagaż rynkowych doświadczeń. Już najwyższy czas na następcę.

Aktualnie oferowane wcielenie zostało zaprezentowane w 2013 roku na targach w Tokio. Po 8 latach produkcji nie stanowi już tak konkurencyjnego pojazdu, tym bardziej że konkurentów wciąż przybywa. Władze marki doskonale o tym wiedzą, dlatego do sieci trafiła oficjalna zapowiedź modelu.

Czego możemy się spodziewać? Grafika zdradza bardzo niewiele, ale pewne informacje wydają się oczywistością. Samochód na pewno w Japonii i duże prawdopodobieństwo, że również w Meksyku – tak jak aktualne HR-V. Jego nadwozie przejdzie natomiast ewolucję, ale sylwetka miejskiego SUV-a pozostanie.

Honda HR-V 2022 – ekologiczny napęd

Japończycy postanowili zaoferować hybrydowy układ napędowy już w podstawie. Nie jest to niespodzianka, skoro taka polityka objęła nawet najmniejszy model w ofercie. Będzie to typ e:HEV z jednostką elektryczną zasilaną silnikiem spalinowym. Krótko mówiąc, nie będzie możliwości doładowywania baterii zewnętrznymi źródłami prądu (jak w plug-in).

Honda HR-V 2022 - design
Honda HR-V 2022 otrzyma nową stylistykę i układ hybrydowy w standardzie

Podejrzewamy, że układ będzie oparty albo na silniku 1.5 i-VTEC, choć doładowana odmiana tego silnika, czyli 1.5 VTEC Turbo też nie została wykluczona. Honda trzyma wszystkie informacje w tajemnicy, ale wszystkie karty powinny zostać odkryte już 18 lutego – wtedy odbędzie się światowa premiera.

Odświeżona stylistyka

Design będzie na pewno wyrazisty i jednocześnie inny od tego dotychczasowego. Teaser, który pojawił się w sieci ujawnia bardzo pochyloną szybę, niewielką lotkę, wąskie lampy i wyraźne przetłoczenia na klapie bagażnika. To oznacza, że ta część nadwozia będzie zupełnie inna, niż w aktualnie oferowanej HR-V. Podejrzewamy, że pas przedni ulegnie równie odważnym zabiegom.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sportowa gama Peugeota 2021

Każdy osobowy Peugeot doczeka się sportowej wersji. Odważna deklaracja władz marki

Dacia Sandero - porównanie obu generacji

Dacia Sandero 2021 jest wyraźnie droższa od poprzedniczki. Czy warto dopłacać 8000 zł? Porównanie obu generacji