Projekty niezależnych firmy modernizujących samochody bywają skrajnie kontrowersyjne. Nie inaczej jest w w przypadku tego sportowego modelu.
Maserati MC20, jak każde coupe tej marki, genialnie wygląda już w seryjnym wydaniu. Włoscy projektancie mają to coś, co prowokuje ich do tworzenia niezwykle zgrabnych, bardzo spójnych sylwetek, które cieszą oko przez dekady. Według purystów, nie powinno się próbować „udoskonalać doskonałości”.
Rzeczywiście, w dłuższej perspektywie może to nawet spowodować utratę wartości pojazdu – szczególnie wtedy, gdy pakiet modyfikacji zostanie uznany za przesadę albo nie będzie wykonany z należytą pieczołowitością.
>Carlex Design Himalaya Collection. Pakiet dla ekskluzywnych SUV-ów
A jak będzie z tym konkretnym egzemplarzem? To już zweryfikuje czas. Niemniej jednak istnieje duże grono zamożnych osób, które bardziej cenią indywidualizm, niż tożsamość stylistyczną konkretnego produktu.
I właśnie z myślą o nich powstają takie pakiety. Gdyby nie budziły zainteresowania i popytu, to rynek nie tworzyłby podaży. Mówiąc krótko, skoro ludzie je kupują, trzeba je zaoferować. Z takiego założenia wyszła również firma 7Design.
Maserati MC20 7Design
Body kit został wykonany z karbonu V2 Aria. Jego wyróżnikiem jest srebrna, błyszcząca powierzchnia, która przypomina lustro. Swoją drogą, w słoneczne dni może przesadnie odbijać światło, ale to raczej nie będzie obchodziło potencjalnego właściciela.
Najważniejsze, że Maserati MC20 7Design rzuca się w oczy. Oprócz lustrzanych motywów, zawiera szereg udoskonaleń karoserii, które obejmują nakładki progowe, splitter, wstawki aerodynamiczne i pokaźne skrzydło.
Co istotne, jest nie tylko efektownie, ale też efektywnie, co podkreśla docisk, który przy 322 km/h wynosi aż 409 kilogramów. Kierowcy wyścigowi doskonale wiedzą, jak duże ma to znaczenie dla stabilności pojazdu.
7Design oferuje również zmodyfikowany układ wydechowy, który może zwiększać moc o 28 koni mechanicznych. No właśnie, moc. Sercem włoskiego coupe jest trzylitrowe, podwójnie doładowane V6 generujące 621 koni mechanicznych i 729 niutonometrów.
Seryjny egzemplarz tego modelu przyspiesza do setki w 2,9 sekundy i potrafi rozpędzać się do 320 km/h. Z tym pakietem dysponuje zbliżonymi osiągami, choć na szybkich łukach może być bardziej wydajny.