Amerykańska marka pokazała światu nowe wcielenie swojego swojego kultowego modelu w pięcioosobowej wersji.
Jeep Grand Cherokee 4xe 2022, jak sama nazwa wskazuje, skrywa układ hybrydowy. Zanim jednak o technologii, przyjrzyjmy się jego sylwetce. Projektanci zdecydowali się kontynuować tradycję, dlatego sylwetka jest kanciasta. Można ja uznać za rozwinięcie dotychczas znanej koncepcji.
Pas przedni tworzą reflektory o prostym kształcie, które sąsiadują z charakterystycznym grillem. Poniżej zamontowany został bardzo masywny zderzak z dodatkowymi elementami oświetlenia. Mogą być w niego wkomponowane dwa uchwyty (w zależności od wersji), które przydadzą się użytkownikowi, gdy przeceni swoje zdolności w terenie i konieczne będzie użycie liny. W oczy rzuca się też niemal płaska pokrywa silnika, która podkreśla, że aerodynamika nie grała pierwszych skrzypiec.
Z tyłu znalazły się minimalistyczne lampy zachodzące na klapę bagażnika. Łączy je czarna listwa, na której znajduje się nazwa marki. Nie zabrakło także licznych przetłoczeń i dodatkowych osłon. Te drugie biegną oczywiście wokół wszystkich dolnych krawędzi karoserii.
Jezeli chodzi o wymiary, widać różnice w porównaniu do nowego Jeepa Grand Cherokee w wersji przedłużonej (L) z trzema rzędami siedzeń. Auto jest o 28,9 centymetra krótsze przy rozstawie osi mniejszym o 12,7 centymetra.
Rewolucyjne wnętrze
Kabina może zaskoczyć fanów Jeepa. Niektórzy spodziewali się surowego charakteru, ale projektanci poszli zupełnie inną drogą, co podkreślają styl i zastosowane materiały. Nie brakuje tu elementów dekoracyjnych ze skóry, aluminium, a nawet drewna. Widać, że producentowi zależało na poczuciu jakości.
Istotna była także nowoczesność, co ujawniają aż trzy ekrany, które zostały umiejscowione na kokpicie. Pierwszy z nich to oczywiście cyfrowe wskaźniki z możliwością personalizacji. Drugi pełni rolę centrum dowodzenia i został wkomponowany w konsolę środkową. Jest największy i najbardziej zaawansowany z wszystkich zastosowanych. Ten trzeci znajduje się natomiast przed pasażerem prawego fotela. Sama koncepcja przypomina więc projekt Mercedesa EQS.
Producent nie zapomniał jednak o praktyczności i odpowiedniej ergonomii. Poza wyświetlaczami, można liczyć na klasyczne pokrętła i przyciski. Umieszczone je na kierownicy i tunelu środkowym. Co ważne, zastosowano również niezależny, fizyczny panel klimatyzacji. Użytkownicy mogą również skorzystać z pojemnych kieszeni, schowków i półek. Właśnie tak być powinno.
Warto dodać, że klienci będą mieli do wyboru osiem wersji wyposażenia: Laredo, Altitude, Limited, Limited Overland, Trailhawk, Summit oraz Summit Reserve. Ostatnia odmiana jest tą najbardziej luksusową. Wyróżniają ją między innymi elementy ze skórzaną tapicerką Palermo i system audio firmy McIntosh z 19 głośnikami o mocy 950 wat.
Jeep Grand Cherokee 4xe 2022 – dane techniczne
Jak można się domyślać, prezentowany wariant to hybryda plug-in. Biorąc pod uwagę okoliczności i trendy rynkowe, trudno mówić o zaskoczeniu. Taka jest naturalna kolej rzeczy. Jeep Grand Cherokee 4xe 2022 posiada dwulitrowy, doładowany silnik benzynowy uzupełniony podwójny wsparciem jednostek elektrycznych.
Jeep Grand Cherokee 4xe – parametry:
- 375 koni mechanicznych
- 640 niutonometrów
- napęd na obie osie
- 40 kilometrów w trybie elektrycznym
- 709 kilometrów łącznego zasięgu
- 2720 kilogramów masy własnej
Dzięki temu połączeniu można liczyć na 375 koni mechanicznych i 640 niutonometrów. Warto zaznaczyć, że zintegrowana bateria ma pojemność 17 kWh. Jak wynika z danych technicznych, pozwala na pokonanie do 40 kilometrów w trybie elektrycznym. Łączny zasięg pojazdu wynosi natomiast 709 kilometrów. Masa własna pojazdu to 2720 kilogramów.
W zależności od rynku, Jeep Grand Cherokee 2022 może być oferowany z jeszcze dwoma układami napędowymi. Pierwszy z nich oparto na znanym i lubianym silniku Pentastar 3.6 V6, który oferuje 293 konie mechaniczne i 348 niutonometrów. Na szczycie gamy znajduje się natomiast jednostka 5.7 V8, która oddaje do dyspozycji 357 koni mechanicznych i 528 niutonometrów.
Jeep Grand Cherokee 2022 może być wyposażony w szereg systemów wspierających kierowcę. Wśród nich znajdziemy m.in.: asystentów hamowania, utrzymywania pasa ruchu, monitorowania martwego pola, ostrzegania przed kolizją, wykrywani zagrożenia z tyłu, adaptacyjny tempomat oraz noktowizor.