To bez wątpienia jeden z najbardziej imponujących pick-upów na naszym rynku. Jeep Gladiator doczekał się polskiego cennika.
Warto dodać, że tego typu nadwozie znalazło się w gamie amerykańskiej marki po 29 latach przerwy. Jak widać, władze ponownie zauważyły potencjał w tym segmencie i zamierzają znaleźć sporą grupę nabywców także na Starym Kontynencie.
Samochód prezentuje się bardzo muskularnie. Pas przedni czerpie z Wranglera, choć niektórzy mogą dostrzec nieco inaczej poprowadzoną linię grilla. Z tyłu znalazła się oczywiście duża skrzynia załadunkowa.
Warte uwagi są gabaryty pojazdu. Gladiator wykorzystuje ramę Wranglera Unlimited, ale została ona wyraźnie wydłużona – o 787 milimetrów. Rozstaw osi wzrósł natomiast o 492 milimetry. Długość pojazdu to 5537 milimetrów. W terenie pomoże na pewno prześwity, który sięga 282 milimetry. Jeżeli chodzi o zdolności poza asfaltem to należy wspomnieć o kątach: zejścia wynosi 26 stopni, a wejścia 43,6 stopnia. Z kolei głębokość brodzenia to 762 milimetrów.
Wnętrze Gladiatora
W kabinie można poczuć się, jak we wspomnianym Wranglerze. Kokpit pozostał ten sam, co oznacza analogowe zegary, kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego, duży ekran multimedialny, niezależny panel klimatyzacji, przyciski do sterowania szybami umieszczone centralnie i dźwignię odpowiedzialną za rozdział napędu umieszczoną tuż obok drążka skrzyni biegów.
Przestrzeń w obu rzędach powinna być wystarczająca dla czterech dorosłych osób. Znakiem zapytania pozostaje pozycja z tyłu, ze względu na pionową przegrodę – nie wiadomo, jak duży jest kąt pochylenia oparcia, od którego w dużej mierze zależy komfort podróżowania. Pozostaje mieć nadzieję, ze projektanci nie zapomnieli o tej kwestii.
Należy również wspomnieć o skrzyni załadunkowej, która ma 1531 milimetrów długości i 1442 milimetry szerokości. Jej ładowność to ponad 600 kilogramów. Można oczywiście wyposażyć ją w różne rozwiązania ułatwiające wykorzystanie przestrzeni.
Jeep Gladiator – dane techniczne
Sercem amerykańskiego pick-upa jest jednostka 3.0 V6 Multijet. Profanacja? Nic bardziej mylnego. W tego typu pojazdach sprzedawanych na Starym Kontynencie diesel jest absolutnym fundamentem. W tym przypadku to nowoczesny silnik spełniający rygorystyczne normy emisji spalin. Oferuje on 264 konie mechaniczne i 600 niutonometrów momentu obrotowego. Współpracuje z nim 8-biegowy automat, który przekazuje moc na obie osie (system 4×4 Command-Track).
W takiej konfiguracji można liczyć na 100 km/h w czasie 8,6 sekundy oraz 177 km/h prędkości maksymalnej. To niezłe parametry, jak na samochód użytkowy, którego masa własna wyraźnie przekracza 2 tony.
Jeep Gladiator – wersje wyposażenia
Prezentowany model będzie oferowany w Polsce w czterech konfiguracjach wyposażeniowych. Oferta obejmie także liczne opcje, którymi będzie można uzupełniać konkretne egzemplarze wybierane przez nabywców.
Wersja Sport – wybrane elementy wyposażenia:
- System multimedialny Uconnect 7.0 – 7″ ekran dotykowy z Bluetooth, Radio cyfrowe DAB
- Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
- Aluminiowe obręcze kół 17′ x 7.5′ TECH SILVER
- Monochromatyczny 3,5″ wyświetlacz TFT w panelu wskaźników
- Pakiet świateł Premium LED
Wersja Overland – wybrane elementy wyposażenia:
- System multimedialny Uconnect 8.4 – 8,4″ ekran dotykowy z Bluetooth, Nawigacja, Radio cyfrowe DAB
- Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
- Aluminiowe obręcze kół 18″ x 8.5″ GRANITE CRYSTAL
- Kolorowy 7″, programowalny wyświetlacz TFT w panelu wskaźników
- System nagłośnienia Alpine Premium
- Dach Hard Top lakierowany w kolorze nadwozia
Wersja 80TH Anniversary – wybrane elementy wyposażenia:
- System multimedialny Uconnect 8.4 – 8,4″ ekran dotykowy z Bluetooth, Nawigacja, Radio cyfrowe DAB
- Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
- Aluminiowe obręcze kół 18″ x 8.5″ GRANITE CRYSTAL
- Emblematy 80th Anniversary na błotnikach
- Kolorowy 7″, programowalny wyświetlacz TFT w panelu wskaźników
- System nagłośnienia Alpine Premium
- System monitorowania martwego pola z detektorem obiektów przecinających drogę cofania,
- System Keyless Enter-n-Go
Wersja Launch Edition – wybrane elementy wyposażenia:
- System multimedialny Uconnect 8.4 – 8,4″ ekran dotykowy z Bluetooth, Nawigacja, Radio cyfrowe DAB dwustrefowa klimatyzacja automatyczna,
- Głośnik bezprzewodowy
- Aluminiowe obręcze kół 18″ x 8.5″ GRANITE CRYSTAL
- Emblemat LAUNCH EDITION na drzwiach bagażnika
Kolorowy 7″, programowalny wyświetlacz TFT w panelu wskaźników - System nagłośnienia Alpine Premium
- Kamera przednia Off-road,
- System ostrzegania o najeżdżaniu na poprzedzający pojazd FCW Plus
- Zaawansowany adaptacyjny tempomat ACC z funkcją
Jeep Gladiator – cennik
Samochód będzie oferowany tylko i wyłącznie z 3-litrowym silnikiem Diesla uzupełnionym 8-biegowym automatem i napędem na obie osie. Wydatek uzależniony jest więc od wybranej konfiguracji wyposażeniowej. Tak wygląda podstawowy cennik Jeepa Gladiatora:
- Jeep Gladiator Sport: 289 000 złotych
- Jeep Gladiator Overland: 328 000 złotych
- Jeep Gladiator 80th Anniversary: 344 900 złotych
- Jeep Gladiator Launch Edition: 357 900 złotych
Chętni na ten model mogą już składać zamówienia u oficjalnych dealerów amerykańskiej marki. Przed zakupem zachęcamy do skorzystania z konfiguratora.