Trudna sytuacja geopolityczna oraz kłopoty produkcyjne wywindowały ceny do horrendalnych wartości. Coraz większa liczba klientów stawia więc na pragmatyzm.
Nic dziwnego, że nabywcy starają się zaoszczędzić. Nie inaczej jest w przypadku samochodów. Świetnym tego przykładem jest Europa, gdzie dominują samochody miejskie. SUV-y już nie rozwijają się tak dynamicznie.
W pewnym sensie wracamy do korzeni. Nie chcemy dopłacać do modnych sylwetek i preferujemy ekonomiczne oraz stosunkowo proste samochody. Takie podejście można dostrzec również na rynkach poza Starym Kontynentem.
Jednym z nich są Indie. To kraj rozwijający się, który zaczyna być coraz silniejszym graczem na arenie międzynarodowej. Producenci samochodów zdają sobie z tego sprawę, dlatego tworzą auta dostosowane do tamtejszych potrzeb i oczekiwań. Kolejnym z nich będzie Hyundai Verna 2024.
Hyundai Verna – następca Accenta
Accent był popularnym samochodem w Europie. Jako że Verna jest jego oficjalnym następcą, nietrudno sobie wyobrazić jej gabaryty. To typowy, miejski sedan. Pod względem stylistycznym będzie bardzo ciekawy, o czym świadczą zapowiedzi graficzne.
Samochód wykorzysta najnowszy język designu z wąską listwą LED biegnącą przez całą szerokość frontu. Jest ona znacznie zgrabniej wkomponowana, niż u wielu konkurentów. Nieco niżej zostały zamontowane główne reflektory. Pomiędzy nimi znajduje się duży grill.
Z tyłu znajdziemy ciekawie narysowane lampy złączone świetlną blendą. Widać tu także wyraźnie zaznaczoną krawędź klapy bagażnika. Profil ujawnia natomiast nietypową formę. Linia dachu została poprowadzona stosunkowo wysoko i wydaje się „złamana” na wysokości ostatniego słupka. Jesteśmy ciekawi, jak będzie prezentować się całość w normalnym świetle.
O wnętrzu nie ma jeszcze mowy. Podejrzewamy, że wykorzysta „klocki” z innych miejskich modeli południowokoreańskiego producenta. Na pewno pojawią się nowoczesne instrumenty pokładowe i większa liczba systemów wsparcia.
Hyundai Verna 2024 otrzyma tylko i wyłącznie silniki benzynowe. Gama zostanie oparta na dwóch jednostkach: 1.5 MPI (113 koni mechanicznych) i 1.5 T-GDi (158 koni mechanicznych). Jak można się domyślać, pierwsza jest wolnossąca, a druga doładowana.
Oba silniki występują standardowo z sześciobiegowymi skrzyniami manualnymi. Silnik MPI występuje dodatkowo z automatem IVT (Intelligent Variable Transmission) a T-GDi zaoferuje siedmiobiegową przekładnię DCT.