Południowokoreańska marka potrafi znakomicie dywersyfikować gamę swoich produktów motoryzacyjnych. Świetnym tego przykładem jest ten pojazd.
Oto luksusowy autokar, który skrywa mobilne biuro. Został stworzony z myślą o lokalnym rynku, ale niewykluczone, że trafi również do innych państw. Wydaje się, że mógłby znaleźć klientów wśród amerykańskich przedsiębiorców.
Z zewnątrz prezentuje się raczej normalnie i raczej nie ujawnia swoich możliwości. Dopiero po dostaniu się do wnętrza można zrozumieć, jak bardzo dopracowany jest ten pojazd. Zacznijmy od tego, że posiada dwie główne strefy: pasażerską i konferencyjną.
Będzie produkowany w konfiguracjach 12- i 13-osobowych z różnymi wariantami siedzeń. Każde z miejsc oferuje wygodny, regulowany fotel, gniazda do ładowania urządzeń elektroniki, a także wyświetlacze multimedialne.
Oprócz tego do dyspozycji pasażerów są tu rolety przeciwsłoneczne, rozkładane stoliki, laminowane podłogi czy liczne schowki. W strefie konferencyjnej znajduje się duży ekran ułatwiający kierowanie prezentacją lub omawianie ważnych tematów.
Wydaje się, że lekkie modyfikacje mogłyby zaowocować dostosowaniem przestrzeni do potrzeb ekip filmowych realizujących sceny w różnych zakątkach. Taki autokar mógłby świetnie sprawdzić się zarówno do pracy, jak i wypoczynku. Niewykluczone, że doczeka się kolejnego wydania – jeżeli tylko pojawi się popyt.
Autokar Universe może skrywać silnik wysokoprężny o pojemności od 9,9 do 12,7 litra. Przewidywana potencjał to 380 koni mechanicznych i 1568 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego.