w

Alfa Romeo Giulia SWB Zagato bez tajemnic. Oto zdenerwowana sowa z Włoch

Alfa Romeo Giulia SWB Zagato
Alfa Romeo Giulia SWB Zagato bez tajemnic. Oto zdenerwowana sowa z Włoch

Z dużej chmury mały deszcz? Nic bardziej mylnego. Już teraz można jednoznacznie stwierdzić, że huczne zapowiedzi  były uzasadnione

Oto Alfa Romeo Giulia SWB Zagato w pełnej krasie. Niektórych może zaskakiwać, że nazywa się „Giulia”, skoro kompletnie nie przypomina popularnego sedana włoskiej marki. Warto jednak zaznaczyć, że bazuje na jego płycie podłogowej i dysponuje tymi samymi technologiami – w tym układem napędowym.

Zacznijmy od stylistyki, bo ta jest widowiskowa. Sylwetka zmieniła się w nisko osadzone, dwudrzwiowe coupe. Proporcje auta są inne, co podkreśla wysoki tył, krótka kabina i bardzo długa marka zwieńczona wlotem powietrza, który sąsiaduje z trójkątnym grillem.

Alfa Romeo Giulia Zagato
Auto wykorzystuje platformę znaną z sedana, ale otrzymało nadwozie dwudrzwiowego coupe o klasycznych proporcjach z bardzo długą maską

Reflektory wyglądają bardzo dobrze. Nie damy sobie ręki uciąć, ale wydaje się, że to elementy oświetlenia prosto z Tonale. Skoro pasują, to nie ma w tym nic złego. Profil ujawnia natomiast czystą linię oraz masywne błotniki.

Tył wygląda natomiast znajomo. Motyw oświetlenia przypomina projekty Astona Martina. Oprócz tego znajduje się tu obły zderzak i ogromny dyfuzor. Całość dopełniają dedykowane felgi.

Alfa Romeo Giulia SWB Zagato - wnętrze
Kokpit z Giulii zwiastuje konserwatywny styl i dobrą ergonomię

Wnętrze posiada tylko dwa fotele, ale to żadna wada, biorąc pod uwagę przeznaczenie auta. CO ciekawe, kokpit został przejęty z Giulii, co oznacza konserwatywny styl, dobrą ergonomię i niezłe materiały wykończeniowe. Projektanci zadbali również, by tonacja kolorystyczna pasowała do lakieru karoserii.

Alfa Romeo Giulia SWB Zagato skrywa silnik 2.9 V6 z podwójnym doładowaniem. Oddaje do dyspozycji 532 konie mechaniczne, które trafiają na tylną oś. Dokładnie taki potencjał oferuje Giulia GTAm. Co ciekawe, przenoszeniem mocy zajmuje się sześciobiegowa skrzynia manualna.

Alfa Romeo Giulia SWB Zagato
Tył przypomina inne modele Zagato, także te Astona Martina

Podoba Ci się ten model i dysponujesz dużymi pieniędzmi, by go nabyć? Zapomnij. Auto powstało w jednym egzemplarzu i nie ma w planach budować kolejnych. Model będący swego rodzaju uhonorowaniem 100-letniej współpracy między Alfa Romeo a Zagato trafi do kolekcjonera z Niemiec.

Jego tożsamość nie została ujawniona, co raczej nie dziwi. Wiemy jednak, że jest fanem włoskich samochodów i Zagato. W swojej kolekcji posiada już model 8C Competizione, a także sporą liczbę modeli Astona Martina.

 

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Luksusowy autokar Hyundaia

Hyundai stworzył autokar z mobilnym biurem. Wygody jak dla hollywoodzkich gwiazd

Funkcja HDR kamery samochodowe

Funkcja HDR w kamerze samochodowej. Czym jest i dlaczego warto ją mieć?