w

Hybrydowy Jeep Avenger nadjeżdża! Na to czekali polscy klienci

Jeep Avenger e-Hybrid
Hybrydowy Jeep Avenger nadjeżdża! Na to czekali polscy klienci

Najmniejszy model amerykańskiej marki doczeka się trzeciej wersji silnikowej, która stanowi kompromis pomiędzy dwoma dotychczasowymi.

Dotyczy to zarówno mocy, jak i zastosowanej technologii napędowej. Hybrydowy Jeep Avenger, bo właśnie o nim mowa, wydaje się bardzo dobrym pomysłem biorąc pod uwagę aktualną sytuację rynkową oraz ofertę.

Wspomniana oferta opiera się dziś na silniku 1.2 PureTech o mocy 100 koni mechanicznych (tylko z sześciobiegowym manualem) oraz odmianie elektrycznej oferującej 156 koni mechanicznych. Warto dodać, że ta druga kosztuje niemal dwa razy tyle, co pierwsza. W naszym kraju nie cieszy się więc ogromnym zainteresowaniem.

>Elektryczny Jeep Wrangler? Tak brzmi niedaleka przyszłość

Co ciekawe, prezentowane auto występuje na niektórych rynkach tylko w wersji na prąd. Jedynie kilka państw, w tym Polska, otrzymało możliwość uzupełnienia cennika konfiguracją spalinową. Dodajmy, że ten miejski crossover produkowany jest w Tychach, co znacząco ułatwi jego lokalną dystrybucję.

Hybrydowy Jeep Avenger

Co ciekawe, ten sam układ można dostać w kompaktach koncernu Stellantis (na przykład w modelu 308). Bazą jest doładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,2 litra, która została uzupełniona instalacją 48-woltową i baterią o pojemności 0,89 kWh).

Producent nie ujawnił jeszcze parametrów, ale duże prawdopodobieństwo, że hybrydowy Jeep Avenger oferuje 136 koni mechanicznych oraz 230 niutonometrów. Za przenoszenie mocy na przednie koła odpowiada nowa, sześciobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa.

Hybrydowy Jeep Avenger
Jeep Avenger e-Hybrid

Sprint do setki powinien być wyraźnie lepszy, niż w 100-konnej wersji, ale na pewno gorszy, niż w „elektryku”. Strzelamy, że amerykański model będzie rozwijał setkę w 9,5 sekundy. Jak wynika ze wstępnych informacji, układ elektryczny ma przede wszystkim wspierać jednostkę spalinową.

Jeep Avenger e-Hybrid
Jeep Avenger e-Hybrid

Mimo że to miękka hybryda, auto będzie potrafiło pokonywać około kilometra w trybie zero-emisyjnym (do prędkości 30 km/h). Najważniejszej jednak, że podczas ruszania można odciążyć silnik benzynowy, co zredukować spalanie o 10-15 procent.

Jakiej ceny możemy się spodziewać? Na tym etapie trudno mówić o konkretach. Bazowy Avenger kosztuje dziś 99 900 złotych. Podejrzewamy więc, że hybrydowa wersja będzie kosztowała co najmniej 125 tysięcy złotych.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

BMW E24 Carlex Design

Klasyczne BMW E24 od polskiego tunera. Projekt robi wrażenie

Volvo EM90 2024

Pierwszy minivan Volvo ujawniony. Nadchodzi nowa era