w

Ginetta Akula – pocisk z homologacją drogową

Co roku przybywa manufaktur zajmujących się tworzeniem sportowych samochodów. Jedną z nich jest Ginetta, która pokazała światu model Akula.

Owszem, wygląda dość dziwnie. Ma nieco zaburzone proporcje, które zostały uzupełnione szeregiem wlotów, spojlerów i innych odstających elementów. Wszystko jest wykonane z lekkich materiałów, dzięki czemu masa auta to około 1000 kg. Taką wagą mogą pochwalić się nieliczne auta (np. Mazda MX-5, Suzuki Swift).

One jednak nie dysponują wolnnossącym V8 o pojemności 6 litrów. Ten potężny silnik generuje aż 600 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Za przeniesienie napędu odpowiada 7-biegowa przekładnia sekwencyjna. Ta specyfikacja mówi sama za siebie.

Jest to propozycja dla zamożnych klientów, w tym kolekcjonerów. Podkreśla to także cena wynosząca 340 tysięcy funtów. Sporo, jak na produkt pozbawiony “znaczka” znanego producenta.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Peugeot 2008 1.2 PureTech Style – W dobrej formie

Nowy SsangYong Korando – więcej informacji