w

Ford S-MAX odchodzi, a Galaxy razem z nim. Brak następców na horyzoncie

Ford S-MAX
Ford S-MAX odchodzi, a Galaxy razem z nim. Brak następców na horyzoncie

Kolejne przykre wieści dotyczące amerykańskich samochodów. Dwa bardzo udane modele przechodzą na emeryturę.

I najpewniej nie będą miały oficjalnych następców. Ford S-MAX odchodzi jako praktycznie jedyny tak dobrze prowadzący się minivan w historii. Nie miał konkurencji. Poza tym, wciąż bardzo dobrze wygląda.

Z kolei Galaxy to jego pragmatyczna alternatywa, która oferuje jeszcze więcej przestrzeni dzięki innej kubaturze wnętrza. Nie ma wątpliwości, ze oba samochody zasługują na uznanie po dziś dzień.

Niestety, moda na SUV-y i crossovery oraz „elektryczne lobby” to powody, dla których takie konstrukcje przechodzą do historii. Nie są rentowne dla firm, które je produkują, dlatego nie można się dziwić, że podejmowane są takie decyzje.

Galaxy
Ford Galaxy 2.0 TDCi Powershift AWD Titanium

Potwierdzają to wyniki sprzedaży. Warto tu wspomnieć o kilku liczbach. Od 2006 roku Galaxy oraz S-MAX wygenerowały 570 000 egzemplarzy, ale w 2021 roku było to zaledwie 12 100 sztuk w Europie, co pokazuje, jak gwałtowne spadki miały miejsce.

Samochody będą produkowane dopóki zostaną zrealizowane dotychczasowe zamówienia klientów. Później ich rozdziały zostaną zamknięte.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Opel Grandland GSe 2023

Opel Grandland GSe 2023. Oferuje napęd na obie osie i 300 koni pod prawą stopą

BMW iX M60 vs Audi RS e-tron GT

BMW iX M60 kontra Audi RS e-tron GT. Czy bawarski kolos pokona uznanego gracza?