w

Ford Fiesta zmierza ku końcowi. Ostatnie sztuki zostaną wyprodukowane w 2023 roku

Ford Fiesta VII
Ford Fiesta zmierza ku końcowi. Ostatnie sztuki zostaną wyprodukowane w 2023 roku

Wszystko ma swój kres. Trudno jednak pogodzić się z tym, że jeden z najlepszych samochodów miejskich na rynku zniknie z oferty.

Ford Fiesta kończy swój żywot. Niestety. Auto produkowane przez 46 lat nie doczeka kolejnej generacji. To oznacza, że jego historia zakończy się na siedmiu wcieleniach, które były oferowane w przeróżnych wariantach nadwoziowych.

Te przykre informacje przekazały brytyjskie media, które jasno sugerują, że koniec produkcji tego modelu może nastąpić już w połowie 2023 roku. Jaki będzie tego efekt? No cóż, wielu potencjalnych nabywców nie przekona się już, jak dobrze może prowadzić się zwykły model segmentu B.

Następca Fiesty – elektryczny?

Wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazują, że następca będzie wykorzystywał inną nazwę. Oprócz tego należy spodziewać się układu napędowego na prąd. Ford planuje sprzedawać od 2030 roku tylko modele na prąd.

Warto w tym miejscu przypomnieć, że od lat 70., sprzedano ponad 16 milionów egzemplarzy. Ford Fiesta wyrobił sobie własną markę i motoryzował wiele społeczeństw. Nie ma wątpliwości, że zasługuje na kontynuację.

Ford Fiesta Titanium
Kultowy model Forda doczekał się 17 milionów egzemplarzy

Budowanie auta spalinowego nie miałoby sensu z perspektywy ekonomicznej. Normy ekologiczne „zabijają” praktycznie wszystkie silniki na benzynę i olej napędowy.

Zobaczymy, czy ten trend zostanie utrzymany. Sytuacja geopolityczna nie jest łatwa i nic nie wskazuje na to, by uległą poprawie. Trzeba więc uzbroić się w cierpliwość.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tak może wyglądać Volkswagen Passat Variant 2024. Będzie bardziej high-tech

Tak może wyglądać Volkswagen Passat Variant 2024. Będzie bardziej high-tech

Skoda Enyaq RS iV

Skoda Enyaq RS iV. Napęd na obie osie, 300 KM i przeciętny zasięg