w

Skoda Enyaq RS iV. Napęd na obie osie, 300 KM i przeciętny zasięg

Skoda Enyaq RS iV
Skoda Enyaq RS iV. Napęd na obie osie, 300 KM i przeciętny zasięg

Czeski SUV doczekał się flagowej konfiguracji napędowej, która ma dać więcej frajdy użytkownikom.

Oto Skoda Enyaq RS iV, który oficjalnie dołącza do tej bardziej konwencjonalnej wersji nadwoziowej modelu. Pod względem stylistycznym nie ma powodów do narzekań. Sylwetka prezentuje się nowocześnie i modnie zarazem.

Front tworzą reflektory Matrix LED sąsiadujące z szeroką atrapą grilla. Z tyłu dominuje charakterystyczna klapa bagażnika oraz wąskie, diodowe lampy. Dopełnieniami całości są dedykowane felgi i lakier Hyper Green, który skutecznie rzuca się w oczy.

Skoda Enyaq RS
Uwagę zwracają przed wszystkim felgi i lakier Hyper Green

Z kolei we wnętrzu można liczyć na ponad 5-calowy wyświetlacz cyfrowych wskaźników, oraz 13-calowy ekran multimedialny. Opróćz tego są tu lepiej podpierające fotele, dekory z włókna węglowego i atrakcyjna tapicerka. Z kolei bagażnik oferuje od 585 do 1710 litrów.

Skoda Enyaq RS iV – dane techniczne

Czeski SUV oferuje dwa silniki elektryczne oraz technologie stosowane w Volkswagenie ID.5 GTX. Efekt jest taki, że oddaje do dyspozycji 295 koni mechanicznych i 460 niutonometrów. Moc trafia oczywiście na obie osie.

Skoda Enyaq RS iV wnętrze
W kabinie można liczyć na nowoczesne instrumenty pokładowe

Bateria litowo-jonowa dysponuje pojemności 82 kWh (77 kWh netto) i zapewnia do 500 kilometrów zasięgu zgodnie z normami WLTP. W warunkach rzeczywistych będzie pewnie wyraźnie mniej, co przy dzisiejszych oczekiwaniach jest raczej przeciętnym rezultatem.

Warto dodać, że ładowanie od 10 do 80 procent może trwać tylko 36 minut, ponieważ istnieje możliwość uzupełniania energii ładowarką 135 kW.

Skoda Enyaq RS iV osiąga setkę w 6,5 sekundy i rozpędza się do 180 kmh/h. Jest więc szybszy o 20 km/h od zwykłych wersji tego modelu. Aby uzyskać lepsze właściwości jezdne, auto zostało obniżone o 15 milimetrów. Oprócz tego posiada nowe tryby jazdy i opcjonalny system Adaptive Chassis Control.

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ford Fiesta VII

Ford Fiesta zmierza ku końcowi. Ostatnie sztuki zostaną wyprodukowane w 2023 roku

Ciepłe ubranie na motocykl

Jak ubrać się na daleką wyprawę motocyklową w sezonie jesienno-zimowym? Sprawdź!