Przy okazji debiutu nowej generacji, Ford ujawnił bardzo ciekawą informację. Na europejskie drogi wyjedzie Explorer, czyli duży SUV amerykańskiej marki.
Będzie jednak dostępny w wersji PHEV, czyli hybrydowej. Technologia opierać się będzie na 3-litrowym V6 generującym 350 KM i jednostce elektrycznej oferującej 100 KM. Moc systemowa ma wynosić 450 KM, co jest bardzo godną wartością, nawet jak na tak spore auto. Istotną rolę odgrywa także moment – aż 840 Nm. Za przeniesienie tej pokaźnej mocy na obie osie odpowiada 10-biegowa przekładnia automatyczna. Tak, tę samą znajdziemy w najnowszym Mustangu. W trybie elektrycznym auto może pokonać do 40 km. Ładowanie może odbywać się z gniazdka. System odzyskuje także energię z hamowania, co umożliwia ładowanie baterii (o pojemności 13,1 kWh).
We wnętrzu znajdziemy natomiast ogromny kokpit z najnowszym rozwiązaniami wprowadzonymi przez Forda. Cyfrowe wskaźniki zastąpiły oczywiście analogowe zegary, a na konsoli centralnej pojawił się ekran dotykowy oparty na SYNC3. Nie zabrakło też świetnego audio B&O Play o mocy 800W, elektrycznych foteli i kanapy, ładowarki indukcyjnej i pokrętła od zmiany biegów (zamiast klasycznej dźwigni). Warto dodać, że w kabinie wygospodarowano trzy rzędy siedzeń. Explorer jest więc 7-osobowy.