w

EQA to kolejne auto elektryczne w gamie Mercedesa: ma oferować nawet 500 kilometrów zasięgu

EQA to kolejne auto elektryczne w gamie Mercedesa: ma oferować nawet 500 kilometrów zasięgu

Marka ze Stuttgartu stopniowo rozwija swoją gamę samochodów elektrycznych. Teraz trafia do niej kompaktowy SUV.

Mercedes EQA przypomina oczywiście GLA, ale znaną sylwetkę uzupełniają nieco odważniejsze detale. Pas przedni zdobią ładne reflektory, które sąsiadują z plastrem lakierowanego plastiku zastępującego konwencjonalny grill. Z tyłu znajdziemy natomiast wąskie lampy połączone ledową listwą. Całość dopełniają 20-calowe, aluminiowe felgi o unikatowym wzorze.

EQA - design
Odważna stylistyka nawiązuje do modelu GLA

Wnętrze czerpie garściami z kompaktowych modeli marki. Kokpit jest praktycznie taki sam, jak w Klasie A. Nowość stanowią dekory i dodatkowe motywy cyfrowych zegarów oraz ekranu multimedialnego. Jakość materiałów powinna być wysoka. Poziom przestronności powinien dorównywać temu w GLA. Praktyczność zwiększy natomiast dzielona kanapa (na trzy części: 40/20/40).

Mercedes EQA 250 – dane techniczne

Na początek do oferty trafi wersja “250”. Cóż to oznacza? Silnik elektryczny oferujący 190 koni mechanicznych oraz 375 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. Został on zintegrowany z automatem przekazującym cały potencjał na oś przednią.

Mercedes EQA zasięg
Bateria o pojemności 66,5 kWh ma zapewniać około 400 kilometrów zasięgu (WLTP)

Taka konfiguracja pozwala na przyspieszanie do setki w 8,9 sekundy i rozpędzanie się do 160 km/h. Jak wynika z danych producenta, bateria o pojemności 66,5 kWh ma zapewniać około 400 kilometrów zasięgu (według norm WLTP). Korzystając ze stacji ładowania DC 100 kW, czas napełnienia akumulatora to 30 minut. W przypadku Wallboxa o mocy 11 kW, ten czas wydłuża się do 5 godzin i 45 minut.

Warto dodać, że Mercedes wypuści na rynek również wydajniejsze wersje napędowe. Topowa ma zapewniać ponad 500 kilometrów zasięgu. Nowe konfiguracje obejmą także napęd na obie osie (4MATIC).

EQA z bogatym wyposażeniem seryjnym

Niemieckie auto elektryczne w bazowym wyposażeniu otrzyma nawigację ze sztuczną, tzw. elektryczną inteligencją. Jej obowiązkiem jest znajdywanie najszybszej strasy z uwzględnieniem postojów na ładowanie. Potrafi także wprowadzać korekty na bieżąco, gdy wykryje zmianę natężenia ruchu lub inny styl jazdy.

EQA interior
Podstawowa wersja otrzyma inteligentną nawigację i system MBUX

Nie zabraknie także aktywnego asystentów pasa ruchu i awaryjnego hamowania. Oba rozwiązania mają przyczyniać się do zapobiegania kolizjom lub minimalizowania ich skutków. Warto dodać, że w ruchu miejskim, czujniki są w stanie wykryć pieszego. Bezpieczeństwo poprawiają również reflektory LED High Performance z asystentem świateł drogowych. Na pokładzie znajduje się oczywiście system MBUX z dopracowaną obsługą głosową, kamera cofania oraz ambientowe oświetlenie w 64 kombinacjach.

Na liście opcji znajdziemy natomiast: monitoring martwego pola, ostrzeganie przy wysiadaniu, pakiet Night, zestawy stylistyczne AMG Line i Electric Art. Należy dodać, że auto będzie dostępne również z hakiem holowniczym (ze stabilizacją ESP). Uciąg przyczepy bez hamulca to 750 kg. Odmiany 4×4 będą charakteryzować się większym uciągiem.

Wojciech Krzemiński

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Avatar

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

SEAT Tarraco 2.0 TSI

SEAT Tarraco debiutuje z mocnym silnikiem: 245 KM zapewni dobrą dynamikę

Co zrobić gdy kluczyki się zatrzasną

Zatrzaśnięte kluczyki? Kierowca lawety pokazał jak temu zaradzić. Ma chłop fach w rękach!