w

DS 9 w nowej wersji silnikowej. Ma 250 koni mechanicznych

DS 9 E-TENSE 250
DS 9 w nowej wersji silnikowej. Ma 250 koni mechanicznych

Flagowy model francuskiej marki premium doczekał się nowej konfiguracji. Oferuje ekologiczny napęd i sporo mocy.

DS 9 w nowej wersji silnikowej nosi dopisek E-TENSE, co oznacza, że jest hybrydą. To wariant plug-in, który pod względem stylistycznym nie wyróżnia się na tle konwencjonalnych i pozostałych wersji. Bystre oko dostrzeże jedynie klamkę zasłaniającą gniazdo ładowania. Teraz klient może wybierać spośród czterech odmian:

  • DS 9 1.6 PureTech (napęd na oś przednią, 225 koni mechanicznych)
  • DS 9 E-TENSE 225 (hybryda, napęd na oś przednią, 225 koni mechanicznych)
  • DS 9 E-TENSE 250 (hybryda, napęd na oś przednią, 250 koni mechanicznych)
  • DS 9 E-TENSE 360 (hybryda, napęd na obie osie, 360 koni mechanicznych)

W gamie dominują więc hybrydy – wszystkie oferują układy plug-in. Jak można zauważyć, oferta nie obejmuje żadnego diesla. To już pewne, że tego typu jednostka nie zostanie dołączona do cennika. Trendy sprawiają, że znacznie bliżej prawdopodobieństwa jest w pełni elektryczny system.

DS 9 E-TENSE 250 – kluczowe parametry

To konfiguracja, którą można nazwać kompromisową – środkową. Bazą jest benzynowy, doładowany silnik 1.6 PurTech, który generuje 200 koni mechanicznych. Uzupełnia go jednostka elektryczna oferująca 110 koni mechanicznych.

DS 9 E-TENSE
Nowa wersja oferuje 250 koni mechanicznych i 360 niutonometrów

Potencjał systemowy tego zestawu to 250 koni mechanicznych i 360 niutonometrów. Samochód osiąga setkę w 8,5 sekundy i rozpędza się do 240 km/h. Co ciekawe, mógłby jechać szybciej, ale zastosowano elektroniczną blokadę.

DS 9 E-TENSE 250 – dane techniczne:

  • Moc maksymalna: 250 koni mechanicznych
  • Maksymalny moment obrotowy: 360 niutonometrów
  • Skrzynia: automatyczna, ośmiobiegowa
  • Napęd: FWD
  • 0-100 km/h: 8,5 sekundy
  • Prędkość maksymalna: 240 km/h (elektronicznie ograniczona)
  • Pojemność baterii: 15,6 kWh
  • Zasięg w trybie elektrycznym: 61 kilometrów (cykl mieszany)

Przenoszeniem mocy na przednią oś zajmuje się ośmiobiegowy automat. Warto dodać, że bateria ma pojemność 15,6 kWh. Dzięki niej, zgodnie z normami WTLP, DS 9 E-TENSE 250 jest w stanie pokonać do 70 kilometrów w trybie elektrycznym (cykl miejski). Pokładowa ładowarka (7,4 kW) umożliwia uzupełnienie energii od 0 do 100% w ciągu 2 godzin i 23 minut.

Podobnie jak w przypadku pozostałych wariacji DS 9, Można liczyć na dwie wersje wyposażeniowe: Performance Line+ oraz Rivoli+. Ile kosztuje DS 9 E-TENSE 250? Za podstawę trzeba zapłacić dokładnie 270 400 złotych.

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Alfa Romeo Tonale Concept

Alfa Romeo Tonale. Wyciekła wstępna specyfikacja produkcyjnej wersji

Rowerzysta kontra kierowca

Pouczający kierowca i niezrównoważony rowerzysta. Zestaw prosto z polskich dróg (wideo)