w

DS 3 2023. Francuski crossover premium po liftingu

DS 3 2023 facelift
DS 3 2023. Francuski crossover premium po liftingu

Miejski crossover klasy premium doczekał się kuracji odmładzającej. Zmiany są skromne, ale zauważalne.

DS 3 2023 nawiązuje do większego modelu, co nie jest zaskoczeniem. Podobnie jak on, stracił dopisek „Crossback”. Projektanci zdecydowali się także na zastosowanie takich samych zabiegów stylistycznych, jak w „Siódemce”.

DS 3 2023 facelift
DS 3 2023

Front zyskał przeprojektowany zderzak, który zdobią nowe światła LED. Z tyłu natomiast pojawiły się inne listwy ozdobne. Znikła wspomniana nazwa charakterystyczna dla wersji sprzed liftingu. Producent uzupełnił również paletę lakierów i listę wzorów felg.

DS 2023 – pudrowanie nosa

Zmiany wewnątrz pojazdu są raczej skromne. Główną nowością jest interfejs ekranu multimedialnego – system DS IRIS został przystosowany do najnowszych standardów. Podejrzewamy, że wyświetlacz będzie też szybciej reagował na dotyk. Jest kompatybilny bezprzewodowo ze smartfonami.

DS 3 2023 facelift
DS 3 2023

Cyfrowe zegary nie uległy modyfikacjom, podobnie jak jakość materiałów. Są za to nowe tkaniny. Wydaje się, że do oferty dołączą nowe opcje wykończenia. Ciekawostką jest system audio Focal o mocy 515 W obejmujący subwoofer i 12 głośników.

DS 3 po liftingu – silniki

Gama pozostała niezmieniona. Podstawą jest 100-konny silnik 1.2 PureTech zintegrowany z sześciobiegową skrzynią manualną. W ofercie jest też 130-konny wariant tej jednostki. Nie zabrakło też diesla 1.5 BlueHDi, który dysponuje ośmiobiegowym automatem ze zaktualizowanym oprogramowaniem.

DS 3 2023 wnętrze
Wnętrze DS 3 po liftingu

Na tym nie koniec. W cenniku znajdzie się jeszcze DS 3 E-Tense, czyli elektryczna wersja. Po modernizacji oferuje ona 154 konie mechaniczne i 260 niutonometrów. Akumulator litowo-jonowy ma natomiast 54 kWh, co pozwala na pokonanie do 402 kilometrów (normy WLTP).

Możliwość ładowania z mocą 100 kW pozwala na uzupełnienie baterii od 0 do 80 procent w 25 minut. Wallbox 11 kW umożliwia natomiast pełne ładowanie w ciągu pięciu godzin.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skoda Superb 2024

Skoda Superb 2024. Tak może wyglądać czeski flagowiec

Wyprzedzanie na czołówkę z radiowozem

Wyprzedzanie na czołówkę z radiowozem. To był drogi wypoczynek na Półwyspie Helskim