VAG posiada kilka ciekawych kompaktów w sportowych wersjach. Czy te najpopularniejsze poradzą sobie z mocniejszym Fordem?
Zacznijmy od zespołów napędowych. Zarówno Volkswagen Golf GTI, jak i Skoda Octavia RS oferują dokładnie ten sam układ. Jego sercem jest 2-litrowa jednostka z rodziny TSI generująca 245 KM i 370 Nm momentu obrotowego. Te przyzwoite wartości trafiają na oś przednią za pośrednictwem 7-biegowej przekładni automatycznej (oczywiście DSG). Wśród opcji jest też 6-biegowy manual (na wybranych rynkach). Warto dodać, że Golf waży 1463 kg, a Octavia o 57 kg więcej – 1520 kg.
Rywal skrywa nieco większy potencjał. To Ford Focus ST, który ma pod maską silnik 2.3 Ecoboost generujący dokładnie 280 KM oraz 420 Nm. Tutaj także można liczyć na 7-biegowy automat i napęd na przód. Waga tego hot hatcha sięga 1534 kg.
Golf GTI vs Focus ST vs Octavia RS
W teorii przewagę ma Ford, bo posiada większe stado koni mechanicznych. Wynik nie jest jednak przesądzony, bo wiele zależy do wydajności. Liczy się umiejętne przeniesienie mocy na asfalt. A z tym może być pewien problem, bo prezentowany egzemplarz Focusa ST nie posiada procedury startu (launch control), a konkurenci – jak najbardziej. Co z tego wyszło? Zobaczcie sami: