w

Czy BMW M2 CS i Alpine A110 dogonią króla hot hatchy? Napęd Mercedesa zrobił swoje (wideo)

Czy BMW M2 CS i Alpine A110 dogonią króla hot hatchy? Napęd Mercedesa zrobił swoje (wideo)

Mercedes-AMG A 45 S jest najmocniejszym seryjnym hot hatchem w historii. Czy ogromne stado koni oznacza wyższość nad konkurencją?

Pod maską niemieckiego hatchbacka w topowej wersji znajduję 2-litrowa jednostka benzynowa oferująca aż 421 koni mechanicznych500 niutonometrów momentu obrotowego. Masa własna? 1654 kilogramy, czyli dość dużo. Mimo tego i tak można liczyć na świetne osiągi. Klasa A AMG rozwija setkę w zaledwie 3,9 sekundy, w czym pomaga wydajny napęd 4MATIC.

A 45 S vs M2 CS vs A110

Jednym z konkurentów tego modelu może być flagowa wersja BMW Serii 2, czyli M2 CS. Niemieckie coupe dysponuje 3-litrowym silnikiem o jeszcze większym potencjale. Oferuje on dokładnie 444 KM550 Nm. W tym przypadku moc kierowana jest na oś tylną. Przewagą bawarskiego auta jest niższa masa własna – 1564 kg.

W dziedzinie wagi, to francuskie coupe ma jednak najlepsze warunki. Alpine A110 S waży 1117 kg, co jest naprawdę skromną wartością. Centralnie umieszczony, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1,8 litra oferuje natomiast 292 KM320 Nm. Tutaj także wszystkie argumenty trafiają na tylne koła.

Jak pokazuje poniższe nagranie, moc to nie wszystko. Liczy się skuteczne przeniesienie potencjału na asfalt, co w przypadku aut z napędem na jedną oś nie jest takie łatwe. Alpine świetnie ruszyło, ale zabrakło koni pod maską, natomiast BMW zbyt długo szukało przyczepności. Tymczasem Mercedes był już daleko z przodu.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zasięg auta elektrycznego zimą

Ujemna temperatura a zasięg auta elektrycznego na przykładzie Porsche Taycan (wideo)

Załoga rajdowa na odcinku specjalnym

Jeżeli uważasz, że jesteś kozakiem za kierownicą, to zobacz to nagranie. Szybko zmiękniesz (wideo)