w

Czy BMW M2 CS i Alpine A110 dogonią króla hot hatchy? Napęd Mercedesa zrobił swoje (wideo)

A45S vs M2 CS vs A110S
Czy BMW M2 CS i Alpine A110 dogonią króla hot hatchy? Napęd Mercedesa zrobił swoje (wideo)

Mercedes-AMG A 45 S jest najmocniejszym seryjnym hot hatchem w historii. Czy ogromne stado koni oznacza wyższość nad konkurencją?

Pod maską niemieckiego hatchbacka w topowej wersji znajduję 2-litrowa jednostka benzynowa oferująca aż 421 koni mechanicznych i 500 niutonometrów momentu obrotowego. Masa własna? 1654 kilogramy, czyli dość dużo. Mimo tego i tak można liczyć na świetne osiągi. Klasa A AMG rozwija setkę w zaledwie 3,9 sekundy, w czym pomaga wydajny napęd 4MATIC.

A 45 S vs M2 CS vs A110

Jednym z konkurentów tego modelu może być flagowa wersja BMW Serii 2, czyli M2 CS. Niemieckie coupe dysponuje 3-litrowym silnikiem o jeszcze większym potencjale. Oferuje on dokładnie 444 KM i 550 Nm. W tym przypadku moc kierowana jest na oś tylną. Przewagą bawarskiego auta jest niższa masa własna – 1564 kg.

W dziedzinie wagi, to francuskie coupe ma jednak najlepsze warunki. Alpine A110 S waży 1117 kg, co jest naprawdę skromną wartością. Centralnie umieszczony, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1,8 litra oferuje natomiast 292 KM i 320 Nm. Tutaj także wszystkie argumenty trafiają na tylne koła.

Jak pokazuje poniższe nagranie, moc to nie wszystko. Liczy się skuteczne przeniesienie potencjału na asfalt, co w przypadku aut z napędem na jedną oś nie jest takie łatwe. Alpine świetnie ruszyło, ale zabrakło koni pod maską, natomiast BMW zbyt długo szukało przyczepności. Tymczasem Mercedes był już daleko z przodu.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zasięg auta elektrycznego zimą

Ujemna temperatura a zasięg auta elektrycznego na przykładzie Porsche Taycan (wideo)

Załoga rajdowa na odcinku specjalnym

Jeżeli uważasz, że jesteś kozakiem za kierownicą, to zobacz to nagranie. Szybko zmiękniesz (wideo)