Panowie z kanału carwow zdecydowali się na kolejne porównanie samochodów, które reprezentują różne klasy i segmenty.
Co ciekawe, wybrane maszyny mają cztery, pięć, sześć i osiem cylindrów. Są to kolejno Volkswagen Golf R, Audi TT RS, Porsche Cayman GT4 oraz Lamborghini Urus. Który z tych modeli okaże się najszybszy na prostym odcinku?
Zacznijmy od najsłabszego w tej stawce. Volkswagen Golf R posiada dwulitrowy, doładowany silnik TSI 320 koni mechanicznych i 420 niutonometrów. Za przeniesienie tej mocy na obie osie odpowiada siedmiobiegowa przekładnia automatyczna. Masa własna pojazdu to 1551 kilogramów.
Tuż obok zatrzymało się Audi TT RS. Pod jego maską niemieckiego coupe znajduje się legendarna jednostka 2.5 TFSI oddająca do dyspozycji 400 koni mechanicznych i 480 niutonometrów. Za przenoszenie mocy na wszystkie koła odpowiada siedmiobiegowa przekładnia automatyczna. Ile to wszystko waży? 1450 kilogramów.
- Volkswagen Golf R: 320 koni mechanicznych, 420 niutonometrów, 1551 kilogramów, napęd AWD
- Audi TT RS: 400 koni mechanicznych, 480 niutonometrów, 1450 kilogramów, napęd AWD
- Porsche Cayman GT4: 420 koni mechanicznych, 420 niutonometrów, 1450 kilogramów, napęd RWD
- Lamborghini Urus: 650 koni mechanicznych, 850 niutonometrów, 2199 kilogramów, napęd AWD
Kolejny samochód biorący udział w porównaniu to Porsche Cayman GT4. Zdecydowanie bardziej torowa maszyna, niż kuzyn z Ingolstadt. Auto skrywa sześciocylindrowy, czterolitrowy silnik wolnossący produkujący 420 koni mechanicznych i 420 niutonometrów. Zintegrowano go z siedmiobiegową przekładnią automatyczną, która kieruje całą moc na oś tylną. Mimo że Cayman wydaje się lżejszy, waży tyle samo co Audi, czyli 1450 kilogramów.
Na koniec zostawiliśmy największy i najmocniejszy samochód. Lamborghini Urus skrywa podwójnie doładowaną jednostkę o pojemności czterech litrów, która produkuje 650 koni mechanicznych oraz 850 niutonometrów. Jej uzupełnieniem jest ośmiobiegowy automat i napęd na obie osie. Przeszkadzać może jednak masa własna, która wynosi aż 2199 kilogramów.