Topowy SUV bawarskiej marki zwraca na siebie uwagę – nie ma co do tego nawet najmniejszych wątpliwości. Owszem, wygląda kontrowersyjnie, ale przykuwa wzrok. Teraz będzie w tej kwestii jeszcze skuteczniejszy.
Oferta BMW XM zostało bowiem wzbogacona o nowe lakiery z palety Individual. Czy dzięki nim samochód wyładniał? No cóż, to już kwestia gustu. Według nas i tak wygląda lepiej, niż najnowsza „Siódemka”, która rodzi skojarzeni z Hyundaiami, Citroenami i Alfa Romeo 166.
Niektórzy jednak twierdzą, że ten monstrualny pojazd prezentuje się po prostu źle i nie ma w sobie charakteru stylistycznego, który powinien być nieodzowną częścią modeli tej marki. Pamiętajmy jednak, że lata lecą, dlatego projektanci muszą iść do przodu.
Aczkolwiek wybór języka designu mógł być nieco mniej ryzykowny. Patrząc na to z drugiej strony, niemiecki producent nie narzeka na sprzedaż, dlatego można założyć, że narzekają ci, którzy nie są klientami.
BMW XM – lakiery Individual
Lakiery to oczywiście tylko część dużego przedsięwzięcia, jakim jest konfiguracja Individual. To nic innego, jak szeroka personalizacja samochodu zgodna nawet z najbardziej ekscentrycznymi oczekiwaniami nabywców.
Nowe lakiery mają satynową poświatę i prezentują się naprawdę nieźle. Ten, który wydaje się najbardziej atrakcyjny kojarzy się z Peugeotem 308 i jego podstawowym lakierem. Jesteśmy ciekawi, jak będą wyglądać te lakiery, jak zostaną postawione obok siebie. Być może nie warto przepłacać…
Przypomnijmy, że BMW XM skrywa układ hybrydowy oparty na benzynowym, doładowanym V8 o pojemności 4,4 litra. Jego potencjał to 644 konie mechaniczne i 800 niutonometrów. Te wartości pozwalają osiągać setkę w 4,1 sekundy.
Zasięg w trybie elektrycznym wynosi 89 kilometrów, co jest zasługą dużej baterii litowo-jonowej. Przypomnijmy, że BMW XM jest dostępne w polskiej ofercie. Ile kosztuje? Bazowa konfiguracja została wyceniona na 935 000 złotych.