w

Citroen 2CV w terenie. „Takiego zawieszenia już nikt nie robi” (wideo)

Citroen 2CV offroad
Citroen 2CV w terenie. "Takiego zawieszenia już nikt nie robi" (wideo)

Ta urokliwa kaczka na czterech kołach zmotoryzowała Francję. Była dla tamtejszych obywateli tym, czym Fiat 126p był dla nas. Krótko mówiąc, niezwykle ważny samochód.

Citroen 2CV jest bez wątpienia jednym z najważniejszych modeli w historii europejskiej motoryzacji. Jego prosta i tania konstrukcja pozwoliła na zwiększenie jakości życia sporej liczby rodzin. Do dziś uchodzi za bardzo udany samochód.

Historie na temat tego auta są bardzo ciekawe. Najpopularniejsza z nich mówi o tym, że projektanci chcieli, żeby auto zapewniało na tyle duży komfort, by potrafiło przewieźć po polu koszyk jajek. Swego czasu nawet w Top Gear zostało to sprawdzone.

Wyciszenie kabiny było żadne, a praca podwozia składała się z serii stuków, ale efekt, wbrew pozorom, zaskakiwał – i to pozytywnie. Miękkość była wręcz przesadna i pozwalała na skrajne przechyły nadwozia. W sieci można znaleźć liczne nagrania, które to ujawniają.

Citroen 2CV w terenie

Auto powstało w momencie, gdy drogi asfaltowe nie były tak powszechne. Zostało więc przystosowane do jazdy po miękkich nawierzchniach. W pewnym sensie, było więc z założenia terenowe, co oczywiście nie oznacza, że radziło sobie w skrajnym off-roadzie.

Citroen 2CV w terenie
Niewielki silniczek radzi sobie dzielnie, bo masa własna pojazdu jest bardzo skromna

Leśne dukty, strome zbocza czy wyboje nie stanowiły jednak żadnego problemu dla tego pojazdu. Poniższy materiał ujawnia namiastkę możliwości francuskiego autka. Niektórzy mogą się zdziwić, że Citroen 2CV radzi sobie w takich warunkach.

>Citroen Berlingo 2CV Fourgonnette. Nowy, jak stary

Bardzo tolerancyjne zawieszenie w parze z lekkością to dobry przepis na pokonywanie takiego terenu. Pewnym problemem może być jedynie moc, która nie przekracza 30 koni mechanicznych. Daje się to we znaki przede wszystkim podczas jazdy z dużym obciążeniem. Jeśli kierowca jedzie sam lub z jednym pasażerem, to nie powinno być problemów, nawet na stromych podjazdach.

Dziś większość egzemplarzy 2CV odpoczywa już w sterylnych garażach. Mimo że tych aut powstały miliony, stanowią gratkę dla kolekcjonerów poszukujących oryginalnego, prostego i wciąż stosunkowo taniego auta, jak na te roczniki.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wyjechał pod prąd

Warszawa. Wyjechał pod prąd, spowodował kolizję i uciekł (wideo)

Kolejne sportowe Toyoty trafią do gamy

Kolejne sportowe Toyoty trafią do gamy. Szef marki potwierdza