Ta urokliwa kaczka na czterech kołach zmotoryzowała Francję. Była dla tamtejszych obywateli tym, czym Fiat 126p był dla nas. Krótko mówiąc, niezwykle ważny samochód.
Citroen 2CV jest bez wątpienia jednym z najważniejszych modeli w historii europejskiej motoryzacji. Jego prosta i tania konstrukcja pozwoliła na zwiększenie jakości życia sporej liczby rodzin. Do dziś uchodzi za bardzo udany samochód.
Historie na temat tego auta są bardzo ciekawe. Najpopularniejsza z nich mówi o tym, że projektanci chcieli, żeby auto zapewniało na tyle duży komfort, by potrafiło przewieźć po polu koszyk jajek. Swego czasu nawet w Top Gear zostało to sprawdzone.
Wyciszenie kabiny było żadne, a praca podwozia składała się z serii stuków, ale efekt, wbrew pozorom, zaskakiwał – i to pozytywnie. Miękkość była wręcz przesadna i pozwalała na skrajne przechyły nadwozia. W sieci można znaleźć liczne nagrania, które to ujawniają.
Citroen 2CV w terenie
Auto powstało w momencie, gdy drogi asfaltowe nie były tak powszechne. Zostało więc przystosowane do jazdy po miękkich nawierzchniach. W pewnym sensie, było więc z założenia terenowe, co oczywiście nie oznacza, że radziło sobie w skrajnym off-roadzie.
Leśne dukty, strome zbocza czy wyboje nie stanowiły jednak żadnego problemu dla tego pojazdu. Poniższy materiał ujawnia namiastkę możliwości francuskiego autka. Niektórzy mogą się zdziwić, że Citroen 2CV radzi sobie w takich warunkach.
>Citroen Berlingo 2CV Fourgonnette. Nowy, jak stary
Bardzo tolerancyjne zawieszenie w parze z lekkością to dobry przepis na pokonywanie takiego terenu. Pewnym problemem może być jedynie moc, która nie przekracza 30 koni mechanicznych. Daje się to we znaki przede wszystkim podczas jazdy z dużym obciążeniem. Jeśli kierowca jedzie sam lub z jednym pasażerem, to nie powinno być problemów, nawet na stromych podjazdach.
Dziś większość egzemplarzy 2CV odpoczywa już w sterylnych garażach. Mimo że tych aut powstały miliony, stanowią gratkę dla kolekcjonerów poszukujących oryginalnego, prostego i wciąż stosunkowo taniego auta, jak na te roczniki.