w

BYD Corvette 07. Chiński SUV nie ma niczego wspólnego z Chevroletem

BYD Corvette 07
BYD Corvette 07. Chiński SUV nie ma niczego wspólnego z Chevroletem

Producent z dalekiej Azji pokazał swój nowy model, który zwraca na siebie uwagę – szczególnie nazwą.

Oto BYD Corvette 07. Jak można się domyślać, nie ma niczego wspólnego z kultowym, amerykańskim coupe, co widać gołym okiem. Warto dodać, że chiński SUV w rodzimych mediach nazywany jest także „Fregata 07”. Być może oba terminy będą stosowane równocześnie, tyle że na różnych rynkach.

Zacznijmy od tego, że to naprawdę duże auto. Ma 4820 milimetrów długości, 1920 milimetrów szerokości oraz 1750 milimetrów wysokości. Jego rozstaw osi sięga natomiast 2820 milimetrów. Bazuje na platformie podłogowej BYD Tang. Oficjalna premiera nastąpi podczas Chengdu Auto Show.

Jeżeli chodzi o stylistykę, to trudno szukać wyróżników. Projektanci zastosowali sporo obłości i uzupełnili to nowoczesnymi elementami oświetlenia. Uwagę zwraca głównie owalny grill, który nadaje całości odrobinę unikatowości.

BYD Corvette 07 – dane techniczne

Chiński SUV ma skrywać układ hybrydowy, którego fundamentem będzie doładowany silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra. Generuje 138 koni mechanicznych. Uzupełnia go jednostka elektryczna oferująca 204 konie mechaniczne. Ten pierwszy napędza przednie koła, a drugi – tylne. Mamy więc napęd na obie osie, ale realizowany bez klasycznego wału napędowego.

Warto dodać, że BYD Corvette 07 to hybryda plug-in. Klient będzie miał do wyboru dwie pojemności baterii litowo-jonowej: 9,9 kWh oraz 18,3 kWh. Ta pierwsza ma zapewniać do 46 kilometrów zasięgu, a druga – do 71 kilometrów w trybie elektrycznym.

BYD Corvette 07
Ma 4,8 metra długości i skrywa układ hybrydowy typu plug-in

Biorąc pod uwagę wyniki europejskich aut o podobnych bateriach i właściwościach fizycznych (gabaryty, masa własna), raczej trudno będzie uzyskać takie wyniki bez użycia motoru spalinowego. Cena samochodu nie została jeszcze podana, ale krążą słuchy, że bazowa wersja będzie kosztować około 173 tysięcy złotych.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Land Rover Defender 6x6

Land Rover Defender 6×6. Gdyby Brytyjczycy chcieli stawić czoła sześciokołowej G-Klasie

Buick Envista

Po zmroku możesz pomyśleć, że to Lamborghini. Nic bardziej mylnego!