BMW X5 M Competition oraz BMW X6 Competition to topowe SUV-y ze sportowym zacięciem. Oba modele doczekały się właśnie odmiany First Edition.
Zacznijmy od tego, że to dość nietypowe posunięcie. Dlaczego? Otóż, auta zadebiutowały dwanaście miesięcy temu, dlatego wprowadzanie edycji specjalnej sugerującej pierwszą partię sztuk jest dość mylące. Może właśnie dlatego ma powstać jedynie 250 egzemplarzy.
Przejdźmy jednak do rzeczy. Pod względem stylistycznym, bawarskie SUV-y może wyróżniać jeden z dwóch dostępnych lakierów z palety Individual: Frozen Dark Silver lub Marina Bay Blue. Nie zabrakło także wstawek z włókna węglowego (lusterka, spojler, elementy komory silnika). Z zewnątrz można jeszcze dostrzec felgi we wzorze stark-spoke pomalowane na czarno – te przednie mają 21 cali, a tylne 22 cale.
Bogato zdobione wnętrze
W kabinie znajdziemy skórzaną tapicerkę Merino w dwukolorowej tonacji (Silverstone i Midnight Blue). Uzupełniają ją czarne wstawki z Alcantary oraz szwy w kolorze pomarańczowym (Sakhir Orange). Ciekawie prezentuje się podsufitka, która jest niebieska (ponownie Midnight Blue).
Wnętrze również zyskało elementy z włókna węglowego – to oczywiście głównie dekory. Pojawił się także napis First Edition, obok którego ma zagościć numer produkcyjny konkretnego auta (np. 1/250).
BMW X5 M Competition i BMW X6 Competition – dane techniczne
Odmiany specjalne nie różnią się potencjałem napędowym. W obu modelach prym wiedzie 4,4-litrowe, podwójnie doładowane V8, które generuje 625 KM i 750 Nm. Za przeniesienie tego potencjału na obie osie odpowiada 8-biegowa przekładnia automatyczna. Dzięki tym wartościom, można liczyć na osiąganie pierwszej setki w 3,8 sekundy i rozpędzanie się do 200 km/h w 13,4 sekundy. Są to parametry godne aut stricte sportowych, a nie takich kolosów. Panowie inżynierowie, ukłony dla Was.