X2 to jeden z najbardziej nietypowych modeli bawarskiej marki. Auto właśnie doczekało się topowej wersji silnikowej.
Już sam design zdradza, że mamy do czynienia z SUV-em o sportowym charakterze. Elementy, które tworzą takie wrażenie są masywne błotniki, zderzaki z licznymi przetłoczeniami, zadziornie spoglądające reflektory, nakładki progowe, opadająca linia dachu, wyraźny spojler i mocno pochylona tylna szyba. Całość dopełniają 20-calowe felgi. We wnętrzu zagościły natomiast cyfrowe zegary, konsola centralna skierowana w stronę kierowcy i sportowe fotele Exclusive M łączące wysoki komfort ze świetnym podparciem bocznym.
Najważniejszy pozostaje jednak silnik. To 4-cylindrowy, doładowany benzyniak o pojemności 2 litrów dysponujący mocą 306 KM i momentem obrotowym na poziomie 450 Nm. Ten spory potencjał trafia na obie osie (xDrive) za pośrednictwem 8-biegowej przekładni Steptronic wyposażonej w system Launch Control. W takiej konfiguracji BMW X2 osiąga pierwszą setkę w zaledwie 4,9 sekundy.
Co ciekawe, auto wyposażono sportowy dyferencjał przedniej osi (po raz pierwszy w M Performance), który minimalizuje utratę przyczepności i poprawia wydajność podczas pokonywania zakrętów. Nie zabrakło także sportowego układu kierowniczego, który ma wyróżniać się komunikatywnością.
Produkcja tej odmiany wystartuje w listopadzie tego roku. Pierwsze egzemplarze trafią na europejskie drogi w marcu 2019 r.