w

BMW iX 2021 oficjalnie: Grill jak w Serii 4, ale napęd elektryczny

BMW iX 2021 oficjalnie: Grill jak w Serii 4, ale napęd elektryczny

Bawarska marka wprowadza do gamy elektryczne modele. Kolejny z nich to BMW iX 2021, który przybrał formę crossovera.

Pod względem stylistycznym jest ciekawie, ale też… kontrowersyjnie. Sylwetka ma w sobie nieco z minivana, ale osłony chroniące dolne partie karoserii nadają całości odrobinę „terenowego animuszu”. Bardzo oryginalnie wyglądają światła. Zarówno przednie reflektory, jak i tylne lampy są niezwykle wąskie i minimalistyczne zarazem.

BMW iX - design
Samochód posiada wąskie reflektory i lampy oraz charakterystyczne „nerki”

Najbardziej charakterystyczny jest jednak duży, dwuczęściowy grill. Jego motyw jest już znany z najnowszej generacji BMW Serii 4. Wiele osób twierdzi, że to stylistyczna przesada, ale pojawia się też coraz więcej pozytywnych opinii. Według nas w tym przypadku wygląda on znacznie gorzej, niż we wspomnianym coupe. To jednak kwestia gustu.

Wnętrze iX

W kabinie znajdziemy bardzo wiele elementów, które pochodzą z recyklingu. To dokładnie ten sam pomysł, co w przypadku BMW i3. Tutaj jednak można liczyć na nowocześniejszy kokpit z 14,9-calowym ekranem multimedialnym, cyfrowymi wskaźnikami (12,3 cala) i kierownicą z płaskim wieńcem.

BMW iX wnętrze
Kabina została wykończona materiałami uzyskanymi z recyklingu

Co istotne, zastosowano tu panel iDrive – oczywiście w najnowszym wydaniu. To wciąż niedoścignione rozwiązanie w kategorii jakości obsługi. Ciekawostkę stanowią natomiast panele drzwiowe, na których wygospodarowano miejsce na przyciski od foteli – tak, jak w Mercedesach.

BMW iX – dane techniczne

Przejdźmy do najważniejszych kwestii. Auto ma słuszne gabaryty, dlatego musi skrywać odpowiednią siłę. Dzięki jednostkom elektrycznym oferuje on 503 KM. Szczegółowe dane techniczne nie zostały jeszcze ujawnione, ale najpewniej zastosowano tu napęd na cztery koła.Taki potencjał ma zapewniać osiąganie setki w około 5 sekund.

BMW iX - dane techniczne
BMW iX ma 500 KM i zasięg 600 km (normy WLTP)

Bateria ma natomiast zapewniać 600 km zasięgu (normy WLTP) – taki wynik robi wrażenie. Proces ładowania może być realizowany za pośrednictwem stacji o mocy maksymalnej 200 kW. Czas napełniania akumulatorów od 10 do 80% może trwać mniej niż 40 minut.

Ile kosztuje BMW iX?

Samochody elektryczne są zazwyczaj wyposażone bardzo bogato, dlatego możemy spodziewać się zaawansowanych multimediów, ledowego oświetlenia i nowoczesnych systemów bezpieczeństwa już w standardzie.

BMW iX debiut 2021
Auto pojawi się na rynku w ostatnim kwartale przyszłego roku

Lista dodatków, jak to w markach premium, będzie oczywiście długa. Ceny nie zostały jeszcze ujawnione. Poznamy je bliżej debiutu rynkowego, który ma nastąpić w czwartym kwartale 2021 roku.

 

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dodge Charger potrącenie

Chciał się popisać, ale przegiął: Miał być szpan, wyszedł wstyd

Ariel Atom tor top gear

Ariel Atom pokazał klasę na torze Top Gear: Pokonał nawet Bugatti Veyron SS