w

Audi RS3 w pojedynku z Teslą Model 3. Który auto wygra na prostej? (wideo)

Audi RS3 vs Tesla Model 3
Audi RS3 w pojedynku z Teslą Model 3. Który auto wygra na prostej? (wideo)

W tym porównaniu biorą udział dwa teoretycznie różne samochody. Mają jednak wiele wspólnych cech.

Oba są kompaktowe i mają nadwozia nadwozia typu hatchback. Co więcej, oferują genialne osiągi, choć uzyskiwane na różne sposoby. Oto Audi RS3 w pojedynku z Teslą Model 3. Porównanie tych aut na prostym odcinku ujawni, które skuteczniej przyspiesza.

Niemiecki kompakt z Ingolstadt skrywa sprawdzony układ napędowy – w pełni spalinowy. Amerykański pojazd to zupełnie inna szkoła. oferuje napęd w pełni elektryczny, co ma swoje wady i zalety.

Audi RS3 vs Tesla Model 3

Pod maską Audi RS3 znajduje się 2,5-litrowy silnik benzynowy. To kultowa, pięciocylindrowa jednostka TFSI, która w tym modelu oferuje 400 koni mechanicznych oraz 500 niutonometrów. Uzupełnieniem tych wartości jest ośmiobiegowa przekładnia automatyczna i napęd na obie osie. Masa własna pojazdu sięga 1570 kilogramów.

Z kolei Tesla Model 3 ma aż dwa silniki elektryczne, które oddają do dyspozycji użytkownika dokładnie 490 koni mechanicznych i 660 niutonometrów. Tutaj także zastosowano napęd na wszystkie koła. W teorii, potencjał amerykańskiego samochodu jest znacznie większy, ale trzeba pamiętać o masie własnej. Tesla Model 3 waży około 300 kilogramów więcej. To naprawdę bardzo duża różnica, która może przynieść konsekwencje.

Pamiętajmy jednak o charakterystyce pracy układu elektrycznego, który już od startu oferuje maksymalny moment. Spalinowe silniki potrzebują do tego odpowiednich obrotów. Które auto wygrało? Wszystko zdradza poniższy materiał:

Przypomnijmy, że Audi RS3 jest dostępne w polskich salonach od 281 900 złotych. Tesla Model 3 Performance to natomiast wydatek 279 990 złotych.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ruch wahadłowy i czerwone światło

Ruch wahadłowy i sygnalizacja świetlna. To nie był zlot daltonistów (wideo)

EQXX Concept

Mercedes Vision EQXX Concept. Będzie opływowy i bardzo wydajny