Audi Q5 cieszy się sporym zainteresowaniem klientów. Teraz liczba chętnych wzrośnie, bo do oferty dołącza odmiana Sportback.
Jest to oczywiście SUV w stylu coupe, co oznacza bardziej dynamiczną sylwetkę. Wszystko za sprawą wyraźnie opadającej linii dachu, mocniej pochylonej szyby i ściętej klapy. Pod względem długości (4,69 metra), trudno mówić o różnicach. To samo dotyczy rozstawu osi, który sięga 2,82 metra.
We wnętrzu zagościł ten sam kokpit, co oznacza wielką ekranizację, bardzo dobrą jakość i wysoki poziom spasowania. jeżeli chodzi o przestronność, to główną różnicę można odczuć nad głowami w drugim rzędzie. To oczywiście konsekwencja nieco odważniejszej stylistyki. Z kolei bagażnik ma pojemność 510-570 litrów (przesuwna kanapa). Po złożeniu tylnych oparć jego możliwości rosną do 1480 litrów.
Samochód ma zapewniać świetne właściwości jezdne. Standardowo jest wyposażony w sprężyste zawieszenie o usportowionym charakterze. Na liście opcji znajdziemy natomiast układy z regulowanymi amortyzatorami oraz adaptive air suspension oparty na pneumatyce.
Audi Q5 Sportback będzie początkowo oferowane z 2-litrowym dieslem generującym 204 KM i 400 Nm. TDI będzie seryjnie współpracować z 7-biegowym automatem s tronic, który przekazuje cały potencjał na obie osie (quattro). Warto dodać, że silnik spalinowy jest wspierany przez instalację 48-woltową. Mamy więc do czynienia z miękką hybrydą, która poprawia wydajność.
W niedalekiej przyszłości do gamy dołączą 4-cylindrowe benzyniaki 2.0 TFSI, kolejny wariant 2.0 TDI oraz 3.0 TDI. Nie zabraknie także hybryd typu plug-in (z możliwością ładowania z gniazdka).