w

Audi Q5 2021 – zupełnie nowe oświetlenie i aktualizacja zastosowanych technologii

Audi Q5 2021 - facelift

Aktualnie oferowane Q5 ma już duży bagaż rynkowych doświadczeń, dlatego marka z Ingolstadt zdecydowała się na kurację odmładzającą. Co się zmieniło w roku modelowym 2021?

Audi z oświetleniem OLED

Zacznijmy od wątku stylistycznego. Samochód został upodobniony do najnowszych reprezentantów gamy, ale przednie reflektory pozostały smukłe – w odróżnieniu od tych z debiutującego ostatnio A3, z charakterystycznymi „rogami”. Co istotne zostały zaprojektowane w standardzie Matrix LED. Przeprojektowaniu uległy także zderzaki i grill. Najciekawsze zmiany obejmują jednak tylne lampy, które teraz korzystają z technologii OLED. Użytkownik może przed zakupem wybrać jeden z czterech motywów świetlnych. 

Lampy OLED w Audi Q5 – do wyboru cztery wersje

Uzupełnieniem tych rozwiązań są oczywiście nowe lakiery i zaktualizowana lista wzorów felg, które mogą mieć rozmiary od 17 do nawet 21 cali. Warto dodać, że niemiecki SUV delikatnie urósł. Teraz ma 4,68 metra długości, 1,89 metra szerokości i 1,66 metra wysokości. Z kolei rozstaw osi sięga 2,82 metra.

Audi Q5 2021 – wnętrze

Kabina zyskała jeszcze lepsze materiały wykończeniowe i staranniejsze spasowanie. Pojawiły się także nowe elementy dekoracyjne. Co istotne, zmieniono także ekran multimedialny – teraz ma on 10,1 cala i jest oparty na systemie MIB 3. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że może integrować się ze smartfonami za pośrednictwem Android Auto i Apple CarPlay. Tuż przed oczami kierowcy zagościły natomiast cyfrowe wskaźniki po odświeżeniu. Do dyspozycji podróżnych są też gniazda USB typu C, a także indukcyjna ładowarka. Ponadto, wśród opcji znajdziemy 605-watowy system audio firmy Bang & Olufsen z dźwiękiem 3D i 19 głośnikami. A jaką pojemnością dysponuje bagażnik? W standardowej konfiguracji to 550 litrów. Po złożeniu drugiego rzędu możliwości przewozowe rosną do 1550 litrów.

Mild Hybrid pod maską Audi Q5 2021

Inżynierowie zdecydowali się na ekologiczne rozwiązania w każdym wariancie silnikowym. Zarówno 2.0 TSI, jak i 2.0 TDI są dostępne z układem miękkiej hybrydy już w standardzie. Wersja benzynowa (50 TFSI MHEV) oferuje 265 KM i 370 Nm a diesel (40 TDI) ma 204 KM i 400 Nm.

Audi Q5 Plug-in (55 TFSI e quattro) – już wkrótce

Na tym nie koniec oferty odświeżonego SUV-a tego producenta. Do gamy dołączy także hybryda plug-in, która powinna nosić nazwę 55 TFSI e quattro. Jej fundamentem będzie najprawdopodobniej 2-litrowy silnik benzynowy uzupełniony jedną jednostką elektryczną. Według nieoficjalnych informacji, moc tego zestawu może wynosić około 360 KM i 500 Nm, co pozwoli na osiągnie pierwszej setki w zaledwie 5 sekund.

Polskie ceny Q5 po liftingu nie zostały jeszcze ujawnione. Auto pojawi się na rynku pod koniec tego roku, dlatego w ciągu najbliższych miesięcy powinien ruszyć konfigurator.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ogromne utrudnienia na DK 86 w Katowicach. Droga zamknięta na 3 miesiące!

Mercedes-AMG 4-Door Coupe 2020 – przede wszystkim nowe multimedia