Do sieci trafiły oficjalne fotografie nowego włoskiego SUV-a, który wkrótce trafi do gamy.
Doczekaliśmy się. Alfa Romeo Tonale 2022 za chwilę wjedzie do oferty, a tymczasem możemy poznać ją bliżej. Wyciek zdjęć z pewnością nie zadowolił producenta, ale i fani czekali znacznie dłużej, niż początkowo zapowiadano.
Przejdźmy jednak do rzeczy. Nowość wygląda naprawdę zjawiskowo. Wiele motywów przejęła z wersji koncepcyjnej, co oczywiście jest dobrą wiadomością. Sama sylwetka jest bardzo dynamiczna, jak na SUV-a.
W oczy rzucają się eleganckie elementy oświetlenia. Przednie reflektory świetnie komponują się razem z trójkątnym grillem. Z tyłu jest równie ciekawie, dzięki lampom biegnącym przez niemal całą szerokość – dzieli je tylko znaczek producenta.
Wokół auta znajdują się plastikowe osłony chroniące dolne partie karoserii – aby podkreślić jego charakter. Mimo typowego rodzaju nadwozia, samochód prezentuje się bardzo lekko, co jest zasługą licznych obłości, opadającej linii dachu i wyraźnie pochylonych szyb.
Alfa Romeo Tonale – wnętrze
W kabinie dzieje się naprawdę sporo. Na ten moment trudno ocenić jakość wykonania, ale zdjęcia pozwalają dostrzec włoski sznyt, który nie ma za wiele wspólnego z amerykańskim kuzynostwem. Kokpit jest zupełnie niezależnym projektem.
Wnętrze Alfa Romeo Tonale zyskało cyfrowe wskaźniki z możliwością personalizacji. Przed nimi zagościła charakterystyczna kierownica znana ze Stelvio i Giulii. Na szczycie konsoli centralnej jest natomiast nowy ekran multimedialny. Został on zintegrowany z wyświetlaczem klimatyzacji, ale ten posiada niezależny panel przycisków. Bystre oko dostrzeże też selektor trybów jazdy DNA, gniazda USB, indukcyjną ładowarkę oraz pojemne kieszenie.
Alfa Romeo Tonale – dane techniczne
Samochód będzie występował w trzech konfiguracjach napędowych. W ofercie będzie układ hybrydowy typu plug-in. Oprócz niego, pojawią się też miękkie hybrydy generujące nieco mniej mocy. W zależności od regionu, pojawią się też konwencjonalne odmiany napędowe. Tak wygląda oferta silnikowa Alfa Romeo Tonale:
- 1.5 Turbo, miękka hybryda, 130 koni mechanicznych, napęd FWD, siedmiobiegowy automat
- 1.5 Turbo, miękka hybryda, 160 koni mechanicznych, napęd FWD, siedmiobiegowy automat
- Hybryda plug-in, 275 koni mechanicznych, napęd AWD, sześciobiegowy automat, bateria o pojemności, 15,5 kWh
- 1.6 Multijet, diesel, 130 koni mechanicznych, napęd FWD, sześciobiegowy automat
- 2.0 Turbo, 256 koni mechanicznych, napęd AWD, dziewięciobiegowy automat
Jak widać, wachlarz możliwości będzie spory. Warto zwrócić uwagę, że każda wersja występuje ze skrzynią automatyczną. Topowe posiadają napęd na obie osie.
I co z tego. I tak normalnie pracującego na etacie Polaka nie będzie stać na taką nowa Alfę. Kredyt? Kto się na to porwie.