Logan rozpoczął „odrodzenie” Dacii. Samochód zdobył popularność w wielu zakątkach świata – także w Polsce.
Pierwsza generacja pojawiła się na rynku w 2004 roku i była wytwarzana przez niemal 1,5 dekady – ostatnie sztuki zjechały z taśm produkcyjnych dopiero dwa lata temu w Indiach. Warto dodać, że samochód był oferowany pod markami Renault, Mahindra, a nawet Nissan.
W tym roku rumuński producent zaprezentował trzecie wcielenie tego modelu. Tymczasem dowiedzieliśmy się, że wcielenie nr 1 powróci do oficjalnej sprzedaży. Nie będzie jednak oferowane przez Francuzów, co nieco komplikuje sprawę.
Iran przywraca Dacię Logan I
Właśnie w tym kraju będzie można spotkać „nówkę”. Aby to wyjaśnić warto rzucić okiem na sytuację polityczną, która rzuci światło na pewne zależności. Wielu producentów opuściło ten kraj już kilka lat temu, co miało związek z obawami dotyczącymi potencjalnych sankcji. To oczywiście ma związek z działalnością Stanów Zjednoczonych.
Przez lata francuskie marki dominowały w tym dużym kraju, ale po wycofaniu się powstała spora luka. Ich partnerzy z Iranu postanowili ją wypełnić. Najpierw zaoferowali Peugeota 301. Teraz przyszedł czas na pierwszą generację wspomnianej Dacii.
Inne logo, inny producent
Podmiotem odpowiedzialnym za wprowadzenie auta na rynek jest firma SAIPA z siedzibą w Teheranie. Zajmuje ona drugą pozycję w rodzimym kraju. Jak podali przedstawiciele marki, udało się zgromadzić już niemal 85% niezbędnych podzespołów. Warto dodać, że w czasach istnienia Renault, Logan miał francuskie logo i nazywał się L90/Tondar 90/Pars Tondar. Teraz może to się zmienić.
Ze wstępnych informacji wynika, że auto będzie wytwarzane w wyższych standardach, niż bliźniacza Dacia. Co ważne. Czy będzie hitem? Tamtejsza klientela jest nieco inna niż w Polsce, dlatego popularność nie jest wykluczona.