w

Mamy to! Volkswagen Golf R 2021 oficjalnie: dane techniczne, osiągi, galeria

Volkswagen Golf R 2021 cennik
Golf R kosztuje w Polsce 198 600 zł

Niemiecki hot hatch w topowej wersji ujrzał właśnie światło dzienne. Oto Volkswagen Golf R 2021 w pełnej okazałości.

W porównaniu do odmiany GTI, różnice stylistyczne nie są rewolucyjne, ale wyraźne. Wariant R ma przemodelowane zderzaki, inne nakładki progowe, cztery końcówki układu wydechowego, srebrne osłony lusterek, inny dyfuzor, spojler dachowy, dedykowane felgi, emblematy i dodatkowe listwy ledowe umieszczone w grillu. Dokładnie taki sam motyw stylistyczny znajdziemy w najnowszej odsłonie Arteona.

VW Golf R 2021 dane techniczne
Nowy Golf R ma 315 KM

W kabinie zagościły natomiast aluminiowe pedały, sportowa kierownica z grubym wieńcem, a także staranne przeszycia tapicerskie. Wyróżnikami są również kubełkowe fotele zintegrowane z zagłówkami. Poza tymi elementami, można też liczyć na klimatyzację automatyczną, dotykowy ekran multimedialny i cyfrowe wskaźniki. Te ostatnie zostały wzbogacone nowymi motywami.

Volkswagen Golf R 2021 – dane techniczne, osiągi

Niemiecki hot hatch rodem z Wolfsburga ma pod maską 2-litrową jednostkę benzynową TSI, która oddaje do dyspozycji 315 KM i 420 Nm momentu obrotowego. Za przeniesienie mocy na obie osie (napęd 4Motion) będzie odpowiadać 7-biegowa skrzynia automatyczna. Na niektórych rynkach pojawi się także 6-biegowy manual. W takiej konfiguracji, Golf R osiąga setkę w 4,7 sekundy i rozpędza się do 250 km/h.\

VW Golf 2021 wnętrze
We wnętrzu znajdziemy wiele sportowych akcentów

Na jakość hamowania wpłyną większe przednie tarcze, które mają teraz 358 mm średnicy i 33 mm szerokości. Ponadto, inżynierowie popracowali nad zawieszeniem, które posiada adaptacyjny układ tłumienia. Nie zabrakło także układu kierowniczego o zmiennym przełożeniu i elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego. Całość dopełnia selektor trybów jazdy: Comfort, Sport, Race oraz Individual.

Driftujący Golf R – po raz pierwszy!

Co ciekawe, pojawiły się dwa nowe ustawienia: Special i Drift. Ten pierwszy został skonfigurowany z myślą o północnej pętli Nurburgringu. Zapewnia nieco większa tolerancję w zawieszeniu niż tryb Race, by koła nie odrywały się od nawierzchni. Drugi jest natomiast ukłonem w stronę jazdy poślizgami. Ingeruje w działanie systemów stabilizujących jazdę oraz rozdział mocy na koła.

Debiut rynkowy przewidziano na przyszły rok. Najpewniej nastąpi w okolicach wakacji.

Golf R 2021 fotele
Zintegrowane z zagłówkami fotele kubełkowe przydadzą się po aktywacji Drift Mode
Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Alfa Romeo najdroższe koncepty

Trzy koncepty Alfa Romeo sprzedane za horrendalną kwotę: Nabywca wydał ponad 57 milionów złotych

Renault Trafic 2021 facelift

Renault Trafic (2021) po aktualizacji: Odświeżenie popularnego auta użytkowego