w

Ford Kuga Plug-In Hybrid debiutuje w Polsce – czy odniesie sukces?

Ford Kuga Plug-in Hybrid

Nowa generacja popularnego Forda pojawiła się na rynku kilka miesięcy temu. Teraz dołącza do jego oferty wariant hybrydowy – typu plug-in. Czy zdobędzie uznanie klientów?

Stosunkowo nisko poprowadzona maska, szeroki grill i łezkowate reflektory tworzą charakterystyczny przód. Z tyłu dominują wąskie, poziome lampy, wyraźnie pochylona szyba, klapa z kilkoma przetłoczeniami i masywny zderzak z dwiema wkomponowanymi końcówkami wydechu. Całość prezentuje się spójnie i nowocześnie. W porównaniu do konwencjonalnych odmian silnikowych, hybrydę wyróżniają oznaczenia i dodatkowa zaślepka skrywająca gniazdko.

Wnętrze Kugi z nowymi wskaźnikami

We wnętrzu znajdują się cyfrowe wskaźniki uzupełnione trenerem eko-jazdy i wskaźnikami wydajności układu napędowego. Tuż obok zagościł ekran dotykowy oparty na systemie SYNC3 ? działa szybko i nie budzi zastrzeżeń w dziedzinie ergonomii. Nieco niżej wygospodarowano miejsce na kilka analogowych przycisków, dwie dysze nawiewu i panel automatycznej klimatyzacji. Nie zabrakło też półki z gniazdami USB. Co ciekawe, jedno jest klasyczne, a drugie ? typu C.

Ford Kuga Plug-in Hybrid

Na tunelu środkowym są dwa cup holdery, selektor skrzyni biegów, niewielka klawiatura, za pomocą której można dostosować tryb jazdy oraz system parkowania. Nieco dalej zagościł podłokietnik z pojemnym schowkiem. Pod względem jakości materiałów, jest bardzo przyzwoicie. Znajdziemy tu zarówno miękkie, jak i twarde tworzywa, ale starannie spasowane.

Kuga Plug-In Hybrid ma 225 KM

Przejdźmy do zespołu napędowego. Jego fundamentem jest wolnossący, 2,5-litrowy silnik benzynowy. Współpracuje z nim jednostka elektryczna. Moc systemowa to 225 KM. Za przeniesienie jej na przednią oś odpowiada bezstopniowa przekładnia automatyczna. Kuga w takiej konfiguracji, waży ponad 1800 kg. Mimo tego, zapewnia dobre osiągi. Przyspieszenie do setki trwa mniej niż 9 sekund, a prędkość maksymalna wynosi ponad 200 km/h.

Ford Kuga Plug-in Hybrid

Warto również wspomnieć o bateriach. Ich łączna pojemność to 14,4 kWh. Ta wartość umożliwia pokonanie 56 km na samym prądzie. Proces ładowania z gniazdka trwa 6 godzin. Jeżeli dysponujemy Wallboxem z wtyczką Typu 2, skracamy ten czas do 3,5 godziny.

Kuga radzi sobie zarówno w mieście, jak i na autostradzie

Jakość prowadzenia, jak to w Fordzie, jest bardzo dobra. Pomimo znacznych gabarytów, auto zachowuje się bardzo stabilnie, nawet na autostradach. Układ kierowniczy jest precyzyjny, a zawieszenie ? sprężyste. Dzięki temu nie ma problemu z wyczuciem położenia kół czy utrzymaniem nadwozia w ryzach. Miłym zaskoczeniem jest dobre wyciszenie, które podczas szybkiej jazdy pozwala na swobodną konwersację.

Ford Kuga Plug-in Hybrid

Układ napędowy pracuje bardzo sprawnie. W trybie mieszanym, jednostka elektryczna stanowi świetne uzupełnienie silnika spalinowego, co da się odczuć szczególnie podczas przyspieszania od zera. Jazda na samym prądzie jest oczywiście jeszcze przyjemniejsza ze względu na zupełną ciszę. A jak wygląda zużycie? Dysponując w pełni naładowaną baterią, bez problemu możemy się zmieścić w 3-4 litrach. Jeżeli jest ona wyczerpana, to spalanie urośnie do 7-9 litrów.

Hybrydowy Ford Kuga to wydatek ponad 150 tysięcy złotych

Przejdźmy do kluczowego wątku. Za bazową Kugę Plug-in Hybrid trzeba zapłacić 156 900 zł. I od razu będzie to bogata wersja Titanium. Nieco więcej, bo 167 500 zł, kosztuje odmiana ST-Line. Za topową konfigurację, czyli Vignale trzeba zapłacić 186 900 zł. Oferta jest więc całkiem rozsądna, dlatego z pewnością pojawi się grono zainteresowanych klientów.

Tekst i zdjęcia: Wojciech Krzemiński

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sfrustrowana dziewczyna doprowadziła do wybuchu – podpaliła Jeepa… i samą siebie (wideo)

Wypadek i pożar samochodu. Fatalne zachowanie świadków, którzy nie udzielili pomocy (wideo)