Volvo Way to Market to nazwa nowej strategii, jaką będą kierować się włodarze szwedzkiej marki. Jakie są jej założenia?
Przede wszystkim Volvo zamierza znacznie zwiększyć nakłady na reklamę, szczególnie tą w sieci – marka zachęcona sukcesem nowego XC90 chce bowiem sprzedawać swoje samochody za pośrednictwem witryn internetowych. Nie oznacza to jednak całkowitej rezygnacji z tradycyjnej sieci dealerskiej, która wciąż będzie stanowiła ważną część planu. Kolejnym aspektem nowej strategii jest wycofanie się z udziału w większości międzynarodowych salonów samochodowych – Volvo obecne będzie jedynie w Detroit, Genewie i w Chinach (Szanghaj/Pekin). Marka w zamian planuje tworzenie wewnętrznych eventów, podczas których będą odbywać się różne prezentacje. Szwedzi zamierzają też ograniczyć swoje zaangażowanie w sponsoring i sporty motorowe – kluczowym punktem pozostaną jedynie zawody z cyklu Ocean Race. Jesteśmy ciekawi, ile z zamierzonych celów uda się ostatecznie zrealizować.
Źródło: WCF