Przerost formy nad treścią, a może sztuka dla sztuki? Sceptycy będą kręcić nosami, ale marketingowcy osiągnęli swój cel, ponieważ o tym projekcie mówią media z całego świata. A powszechnie wiadomo, że w reklamie najważniejszy jest rozgłos.
Aby mieć jeszcze większą pewność odniesienia sukcesu, w projekt zaangażowano znaną modelkę, Naomi Campbell. I warto w tym miejscu podkreślić, że miała ona wpływ nawet na kolor samochodu. Aksamitne BMW XM, bo o nim mowa, prezentuje się naprawdę oryginalnie. Z praktycznego punktu widzenia nie ma żadnego sensu, ale kogo to obchodzi? No właśnie, nikogo.
BMW Velvety XM Mystique Allure (tak brzmi pełna nazwa) to pierwszy projekt inspirowany modą, który powstał we współpracy z tak ważną osobistością dla całego środowiska. Ma łączyć odpowiednie zdobnictwo z motoryzacją, co tylko pozornie wydaje się łatwe.
Aksamitne BMW XM w blasku reflektorów
Zacznijmy od karoserii, ponieważ to ona najbardziej przykuwa wzrok. Kluczowy jest oczywiście aksamit, który pokrywa większość górnych elementów karoserii. Natomiast te dolne uzupełniono metalicznymi cekinami, co daje niezwykły efekt.
Niektórzy stwierdzą, że to przesada – i będą mieli rację. Nie wszystko jednak musi mieć swoje logiczne uzasadnienie. Właśnie to jest w motoryzacji jest najbardziej wartościowe. Oby tylko nie spadł deszcz.

Musimy wspomnieć o pewnych problemach z praktycznego punktu widzenia. Wystarczy trochę deszczu i brudu z ulicy, by piękny materiał przypominający plusz stracił swój blask. Zastanawia nas, jak go domyć? I jak znosi to lakier, który znajduje się niżej? Biorąc pod uwagę strukturę tego pokrycia, należy spodziewać się wysokiego poziomu wchłaniania, co może też gromadzić niepożądane zapachy.
>To nie jest zwykłe BMW E36. Niebieska Alpina B3 to obiekt pożądania kolekcjonerów
Nie jest to jednak auto do wożenia ludzi na długich dystansach, dlatego pewnie uniknie kluczowych trudów eksploatacji. Zostało oficjalnie pokazane podczas Festiwalu Filmowego w Cannes – w towarzystwie Naomi Campbell, rzecz jasna. I raczej na tym skończy się jego rola.

Warto wspomnieć, że aksamitne BMW XM generuje specjalną ścieżkę dźwiękową, która aktywowana jest w trybie elektrycznym. Za jej stworzenie odpowiada Hans Zimmer. Jak ma być przepych, to niech będzie w każdym zakresie.
Sercem auta jest podwójnie doładowany silnik V8 o pojemności 4,4 litra, który wytwarza 738 koni mechanicznych i 1000 niutonometrów. To też oznacza, że producent zastosował seryjny układ napędowy bez żadnych przeróbek.