w

BMW iX M60 kontra Audi RS e-tron GT. Czy bawarski kolos pokona uznanego gracza?

BMW iX M60 vs Audi RS e-tron GT
BMW iX M60 kontra Audi RS e-tron GT

Choć te samochody wydają się różne, ich target może być dokładnie taki sam. Co je łączy? Modne nadwozia, elektryczne napędy i charakter premium.

BMW iX M60 jest to powierz świeżości. Niemiecki SUV ogromnych gabarytów przyciąga uwagę, ale nie każdemu przypada do gustu. Kontrowersyjnie zaprojektowany front skutecznie dzieli fanów marki.

Na tle tego samochodu, Audi wygląda bardzo konserwatywnie… To jednak nie oznacza, że jego sylwetce brakuje atrakcyjności. Wręcz przeciwnie, jest na czym zawiesić wzrok. Szczególne wrażenie robią muskularne błotniki. Nie o stylistyce będziemy jednak prawić. Przejdźmy do danych technicznych, bo to one odgrywają tu kluczowe role.

BMW iX M60 kontra Audi RS e-tron GT

Zacznijmy od SUV-a. BMW iX M60 posiada dwie jednostki elektryczne, które generują  619 koni mechanicznych i 1100 niutonometrów. Z silnikami zintegrowano baterię o pojemności 105 kWh. Jest ona jedną z przyczyn bardzo pokaźnej masy własnej sięgającej 2584 kilogramów.

Jak na tym tle wypada Audi RS e-tron GT? Też dysponuje dwoma jednostkami na prąd, tyle że oferującymi 646 koni mechanicznych i 830 niutonometrów. Wydaje się więc, ze iX nie ma z nim szans, bo auto z Ingolstadt wygląda na dużo lżejsze. No właśnie, tylko wygląda, bo waży naprawdę dużo – aż 2347 kilogramów. Biorąc pod uwagę mniejszą baterię (84 kWh), nietrudno wywnioskować, że RS e-tron GT ma nadwagę.

Tak czy inaczej, i tak prezentuje się znacznie lepiej, szczególnie na papierze. A co przyniosło porównanie na prostej? Wbrew pozorom, różnice były bardzo skromne.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ford S-MAX

Ford S-MAX odchodzi, a Galaxy razem z nim. Brak następców na horyzoncie

Nissan X-Trail 2022

No to (pierwsza) jazda: Nissan X-Trail 2022, czyli nietypowe, a dobre podejście do hybrydy