w

Lotus Eletre to SUV, który zawstydza mocą. Ma 905 KM i katapultuje się do setki

Lotus Eletre 2023
Lotus Eletre to SUV, który zawstydza mocą. Ma Lotus Eletre to SUV, który zawstydza mocą. Ma 905 KM i katapultuje się do setki905 KM i katapultuje się do setki

Brytyjska marka w końcu ujawniła swój długo zapowiadany model. To bardzo ważny debiut, od którego w dużej mierze zależy przyszłość całej firmy.

Lotus Eletre, bo taką nosi nazwę, jest bardzo odważnie narysowanym SUV-em. Niektórzy mogą w nim widzieć podobieństwa do Lamborghini (szczególnie modelu Urus), ale sama sylwetka ma znaczące różnice.

Pas przedni emanuje indywidualizmem, choć motyw świetlny, który oferuje jest modny u wielu producentów. Światła LED do jazdy dziennej umieszczono tuż przed maską. Niżej wkomponowano wąskie reflektory główne, które sąsiadują z czymś, co nazywalibyśmy grillem w samochodach spalinowych.

Lotus Eletre EV
Wąski pas świetlny przywodzi na myśl Chirona, ale sama koncepcja jest bliższa Lamborghini Urus

Z tyłu dominują ostre linie sąsiadujące z diodowym pasem świetlnym. Wygląda to bardzo oryginalnie, podobnie jak dwuczęściowy spojler i przetłoczenia na zderzaku.

Profil wygląda nietypowo, co jest zasługą przede wszystkim bardzo długiego i jednocześnie „spłaszczonego” tyłu, co uwydatniają błotniki. Wąskie przeszklenia nadają sylwetce dynamiki.

Lotus Eletre – wnętrze

Kabina jest bardzo oryginalna, co zdradza przede wszystkim kokpit. Wydaje się, że w jego projekcie można dostrzec motyw tylnego spojlera. Wystarczy spojrzeć na elementy podszybia, by mieć takie skojarzenie.

Lotus Eletre wnętrze
Kokpit ma bardzo ciKokpit ma bardzo ciekawy design i minimalistyczną formęekawy design i minimalistyczną formę

Centralne miejsce zajmuje duży ekran multimedialny, który pełni funkcję kluczowego instrumentu skupiającego wokół siebie cała masę funkcji dodatkowych. Pod nim wygospodarowano dwie półki. Ta niższa to zasługa wiszącego tunelu środkowego.

Bezpośrednio przed kierowcą jest kierownica, co oczywiście nie dziwi, ale brak zegarów – już tak. Wydaje się, że wszystko jest wyświetlane na szybie.

Lotus Eletre – dane techniczne

Wiemy dziś o trzech wersjach, które trafią do oferty, choć trudno wykluczyć ich większą liczbę w przyszłości. Już standardowy Lotus Eletre ma dużo do zaoferowania. Oddaje do dyspozycji aż 603 konie mechaniczne oraz 710 niutonometrów. Tyle wystarczy, by osiągać setkę w 4,5 sekundy.

Co ciekawe, odmiana S również oferuje ten sam rezultat. Jeżeli chodzi o zasięg, to można liczyć na maksymalnie 600 kilometrów na jednym ładowaniu.

Nowy Lotus Eletre
Profil prezentuje się bardzo oryginalnie, co jest zasługą szczególnie tylnej części karoserii

Na szczycie gamy znajdziemy natomiast Eletre R. Dzięki dwóm silnikom, układ napędowy oddaje do dyspozycji 905 koni mechanicznych oraz 985 niutonometrów, co pozwala przyspieszać do setki w 2,95 sekundy. Zasięg w tym przypadku wynosi do 490 kilometrów.

Lotus SUV
Flagowa wersja pozwala osiągać setkę w 2,95 sekundyFlagowa wersja pozwala osiągać setkę w 2,95 sekundy

Lotus Eletre w każdej wersji wyposażony jest w baterię o pojemności 112 kWh, którą można naładować od 10 do 80 procent w około 20 minut dzięki szybkiej ładowarce.

Model będzie oferowany w Chinach, Europie i na Wyspach. Jego cena i terminy dostaw nie zostały jeszcze ujawnione.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ciepłe ubranie na motocykl

Jak ubrać się na daleką wyprawę motocyklową w sezonie jesienno-zimowym? Sprawdź!

Nissan Qashqai e-POWER test

No to (pierwsza) jazda: Nissan Qashqai e-POWER na polskich drogach. Jego napęd pozytywnie zaskakuje