Brytyjska marka w końcu ujawniła swój długo zapowiadany model. To bardzo ważny debiut, od którego w dużej mierze zależy przyszłość całej firmy.
Lotus Eletre, bo taką nosi nazwę, jest bardzo odważnie narysowanym SUV-em. Niektórzy mogą w nim widzieć podobieństwa do Lamborghini (szczególnie modelu Urus), ale sama sylwetka ma znaczące różnice.
Pas przedni emanuje indywidualizmem, choć motyw świetlny, który oferuje jest modny u wielu producentów. Światła LED do jazdy dziennej umieszczono tuż przed maską. Niżej wkomponowano wąskie reflektory główne, które sąsiadują z czymś, co nazywalibyśmy grillem w samochodach spalinowych.
Z tyłu dominują ostre linie sąsiadujące z diodowym pasem świetlnym. Wygląda to bardzo oryginalnie, podobnie jak dwuczęściowy spojler i przetłoczenia na zderzaku.
Profil wygląda nietypowo, co jest zasługą przede wszystkim bardzo długiego i jednocześnie „spłaszczonego” tyłu, co uwydatniają błotniki. Wąskie przeszklenia nadają sylwetce dynamiki.
Lotus Eletre – wnętrze
Kabina jest bardzo oryginalna, co zdradza przede wszystkim kokpit. Wydaje się, że w jego projekcie można dostrzec motyw tylnego spojlera. Wystarczy spojrzeć na elementy podszybia, by mieć takie skojarzenie.
Centralne miejsce zajmuje duży ekran multimedialny, który pełni funkcję kluczowego instrumentu skupiającego wokół siebie cała masę funkcji dodatkowych. Pod nim wygospodarowano dwie półki. Ta niższa to zasługa wiszącego tunelu środkowego.
Bezpośrednio przed kierowcą jest kierownica, co oczywiście nie dziwi, ale brak zegarów – już tak. Wydaje się, że wszystko jest wyświetlane na szybie.
Lotus Eletre – dane techniczne
Wiemy dziś o trzech wersjach, które trafią do oferty, choć trudno wykluczyć ich większą liczbę w przyszłości. Już standardowy Lotus Eletre ma dużo do zaoferowania. Oddaje do dyspozycji aż 603 konie mechaniczne oraz 710 niutonometrów. Tyle wystarczy, by osiągać setkę w 4,5 sekundy.
Co ciekawe, odmiana S również oferuje ten sam rezultat. Jeżeli chodzi o zasięg, to można liczyć na maksymalnie 600 kilometrów na jednym ładowaniu.
Na szczycie gamy znajdziemy natomiast Eletre R. Dzięki dwóm silnikom, układ napędowy oddaje do dyspozycji 905 koni mechanicznych oraz 985 niutonometrów, co pozwala przyspieszać do setki w 2,95 sekundy. Zasięg w tym przypadku wynosi do 490 kilometrów.
Lotus Eletre w każdej wersji wyposażony jest w baterię o pojemności 112 kWh, którą można naładować od 10 do 80 procent w około 20 minut dzięki szybkiej ładowarce.
Model będzie oferowany w Chinach, Europie i na Wyspach. Jego cena i terminy dostaw nie zostały jeszcze ujawnione.