w

Polski tuning Ferrari. Robota światowej klasy!

Ferrari 812 Carlex Design
Polski tuning Ferrari. Robota światowej klasy!

W Czechowicach-Dziedzicach znajduje się firma, która rywalizuje z najlepszymi tunerami na świecie.

To oczywiście Carlex Design. Tym razem możemy podziwiać polski tuning Ferrari. Projekt został oparty na modelu 812 GTS. Tym sposobem wyjątkowy samochód zyskał status unikatu. Efekt robi wrażenie.

Celem było zmodyfikowanie sportowego auta w taki sposób, by wyróżniał się stylem vintage. Brzmi to dyskusyjnie, ale jeżeli ktoś wie, jak zrobić to ze smakiem, to raczej nie trzeba się bać o efekty. I właśnie tak jest w tym przypadku.

Polski tuning Ferrari 812 GTS – brąz lubią wszyscy

Za szarą karoserią skrywa się wnętrze, w którym dominuje brązowa skóra. Wszystko doskonale widać po upływie około 14 sekund. Właśnie tyle trwa otwarcie elektrycznie sterowanego dachu w tym modelu.

Polski tuning Ferrari
Projektanci skupili się na wnętrzu, które zdominowała brązowa, skórzana tapicerka

Skórzany materiał pochodzi od Kudu, czyli antylop zamieszkujących wschodnie i południowe regiony Afryki. Osoby wrażliwe na faunę i florę mogą kręcić nosem, ale Carlex Design tłumaczy się nakazem uboju zwierząt związanym z kontrolą populacji. Krótko mówiąc, gdyby nikt nie użył tego materiału, zostałby zmarnowany.

Uzupełnieniem brązu jest szlachetna czerń. Wszystko łączą starannie poprowadzone szwy, grawerunki i metalowe wstawki. Nie zabrakło też błyszczących oklein, które mają dawać odrobinę sportowego sznytu.

Ferrari 812 GTS
Ferrari 812 GTS posiada silnik V12 umożliwiający osiąganie setki w 2,9 sekundy

Polski tuning Ferrari oparł się na wnętrzu. To oznacza, że serce zostało nietknięte. Silnik V12 o pojemności 6,5 litra generuje 789 koni mechanicznych oraz 718 niutonometrów. Tyle wystarczy, by osiągać setkę w 2,9 sekundy. Sprint do 200 km/h trwa natomiast 8,3 sekundy. Włoski bolid drogowy rozpędza się do 340 km/h.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Starszy pan na motocyklu

82-latek na małym ścigaczu. Co za forma!

Nowy Volkswagen Amarok

VW Amarok 2023. Ostatnia zapowiedź przed debiutem