w

Mercedes-AMG G 63 kontra Toyota przygotowana do off-roadu. Gelenda pokazała klasę (wideo)

Mercedes-AMG G 63
Mercedes-AMG G 63 kontra Toyota przygotowana do off-roadu. Gelenda pokazała klasę (wideo)

To niemieckie auto terenowe jest dziś objęte kultem. Stanowi też wizytówkę statusu społecznego właściciela.

Nie ma wątpliwości, że Mercedes-AMG G 63 to jeden z najbardziej rasowych samochodów na tej planecie. Pudełkowata sylwetka, która pozostaje wierna pierwszej generacji budzi pożądanie oraz uznanie wielu fanów motoryzacji.

Niemniej jednak Gelenda w topowej wersji nie powstała z myślą o pokonaniu bezdroży. To mocny i bardzo szybki samochód. Posiadacze takiej konfiguracji zazwyczaj lansują się na drogach utwardzonych. I trudno temu się dziwić, skoro na samochód trzeba wydać około miliona złotych.

G-Klasa AMG w terenie

Mat Watson z kanału carwow postanowił sprawdzić, jak topowy wariant Mercedesa Klasy G spisze się w prawdziwym terenie. Aby lepiej zobrazować jego możliwości, zdecydowano się na porównanie z Toyotą Land Cruiser w krótkiej wersji.

Mercedes-AMG G 63 vs Toyota Land Cruiser 3D
Gelenda w usportowionej wersji nie jest przystosowana do off-roadu, a mimo to dawała sobie świetnie radę

Te samochody dzieli przepaść – nie tylko cenowa. Japońska terenówka jest przystosowana do off-roadowej jazdy. Trzydrzwiowe nadwozie, krótkie zwisy, odpowiednie opony, duży prześwit i układ napędowy pozwalający na „manipulowanie” przenoszeniem mocy daje znacznie większe możliwości.

Niemniej jednak Mercedes-AMG G 63 ma wciąż ten sam fundament, co inne Klasy G. To oznacza, że wersja, która nie ma nic wspólnego z off-roadem, radzi sobie w takich warunkach naprawdę bardzo dobrze.

Jak pokazało to porównanie, Gelenda zdołała wygrać w kilku kategoriach. Pod względem punktowym przegrała o jedno „oczko” z Toyotą, ale trzeba mieć na uwadze, że nikt nie chciał porysować jej lakieru (lub folii) czy uszkodzić końcówek wydechu schowanych pod progami.

Warto w tym miejscu przypomnieć o potencjale, jakim dysponuje ten model. Mercedes-AMG G 63 skrywa czterolitrowy, podwójnie doładowany silnik V8 generujący 585 koni mechanicznych. Dzięki niemu, sprint do setki trwa zaledwie 4,5 sekundy.

Mercedes-AMG G 63 jest oczywiście dostępny w polskich salonach. Ceny samochodu zaczynają się od 847 200 złotych. Bez opcji dodatkowych, rzecz jasna. Nie jest więc trudno przekroczyć milion doposażając własny egzemplarz.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tesla Model Y FSD Beta 9.1

Tesla Model Y i system autonomiczny w mieście. Policjant uznałby, że kierowca jest pijany (wideo)

Hyundai Casper Van 2022

Sympatyczne autko dostawcze? Ten model idealnie pasuje do tego określenia