w

Citroen e-Berlingo i Peugeot e-Partner już na polskim rynku. Przygotuj 113 000 złotych netto

Elektryczne Berlingo i Partner ceny
Citroen e-Berlingo i Peugeot e-Partner już na polskim rynku. Przygotuj 113 000 złotych netto

Francuskie samochody użytkowe dostępne są teraz w wersjach elektrycznych. Poznaliśmy właśnie ich ceny.

Citroen e-Berlingo i Peugeot e-Partner to oczywiście bliźniaki. Który z nich wybrać? To tak naprawdę kwestia gustu (inne „twarze”, zegary i kierownice) oraz dostępności. Jak powszechnie wiadomo, ogólnoświatowe kłopoty produkcyjne wydłużają czas dostawy, dlatego w przypadku tych dwóch aut warto brać to, co będzie dostępne, bo większych różnic po prostu nie ma.

Na jednym ładowaniu można pokonać do 275 kilometrów

Oba modele wykorzystują platformę podłogową EMP2, która jest dostępna w wielu innych koncernach Stellantis. Fundamentem napędowym jest natomiast elektryczny silnik, który generuje 134 konie mechaniczne oraz 260 niutonometrów. Moc przekazywana jest na oś przednią.

Podstawowe dane techniczne:

  • Moc maksymalna: 134 konie mechaniczne
  • Maksymalny moment obrotowy: 260 niutonometrów
  • Napęd: FWD
  • 0-100 km/h: 11,2 sekundy
  • Prędkość maksymalna: 129 km/h
  • Pojemność baterii: 50 kWh
  • Zasięg: do 275 kilometrów

W takiej konfiguracji można osiągać setkę w około 11 sekund i rozpędzać się do 130 km/h. Skromnie, ale elektryczne auta dostawcze tak mają. Warto dodać, że użytkownik może skorzystać z z selektora trybów jazdy:

  • Eco (80 koni mechanicznych, 190 niutonometrów)
  • Normal (107 koni mechanicznych, 210 niutonometrów)
  • Power (134 konie mechaniczne, 260 niutonometrów)

Jak można się domyślać, odpowiednie „manipulowanie” wspomnianymi trybami może zwiększyć zasięg samochodu. W optymalnym ustawieniu, bateria o pojemności 50 kWh umożliwia pokonanie do 275 kilometrów (według norm WLTP). Czas ładowania za pośrednictwem garażowego wallboxa to 5 godzin. Używając szybkiej ładowarki (100 kW), można naładować akumulator do 80 procent w pół godziny.

Citroen e-Berlingo i Peugeot e-Partner – polskie ceny

Ceny tych modeli startują z tego samego pułapu. Za oba w podstawowych konfiguracjach trzeba zapłacić 113 000 złotych netto. Klient otrzymuje w standardzie ręczny hamulec postojowy, asystenta podjazdu, przegrodę, poduszkę powietrzną dla kierowcy, system kontroli zmęczena kierowcy, gniazdo 12V, elektryczne szyby i lusterka (te drugie również podgrzewane), kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach, automatyczny włącznik reflektorów.

Peugeot e-Partner - wnętrze
W topowej konfiguracji można liczyć na wielofunkcyjną kierownicę, automatyczną klimatyzację i liczne systemy bezpieczeństwa

Jak widać, za klimatyzację trzeba dopłacić – 2970 złotych (wariant manualny). Nie ma także żadnych multimediów. Za podstawowy system radiowy trzeba zapłacić 1750 złotych. Z kolei poduszka powietrzna dla pasażera to wydatek 530 złotych. Co istotne, auta są dostępne w trzech wariantach nadwoziowych:

  • Furgon i Van Standard (4,40 metra)
  • Furgon Long i Van XL (4,75 metra)
  • Furgon i Van 5-miejscowy

Najwyżej wyceniana jest wersja przedłużona, czyli Long z topowym wyposażeniem. Jej koszt sięga 124 600 złotych (bez opcji dodatkowych). Cennik e-Partnera jest już dostępny.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mazda MX-5 - przyszłość

Mazda MX-5 przetrwa. I to z silnikiem spalinowym

Toyota 2000GT aukcja

Toyota 2000GT na sprzedaż. To najbardziej pożądany model japońskiej marki