w

Miejski hot hatch na trzy sposoby: Ford Fiesta ST, Hyundai i20 N oraz Volkswagen Polo GTI (wideo)

Fiesta ST vs Polo GTI vs i20 N
Miejski hot hatch na trzy sposoby: Ford Fiesta ST, Hyundai i20 N oraz Volkswagen Polo GTI (wideo)

Sportowe samochody miejskie łączą niewielkie gabaryty z bardzo dobrymi osiągami. Te trzy modele są tego świetnymi przykładami.

Oto miejski hot hatch na trzy sposoby. W tym porównaniu biorą udział Ford Fiesta ST, Hyundai i20 N oraz Volkswagen Polo GTI. Potencjał tych trzech modeli wydaje się porównywalny. Ich jednostki mają jednak różne pojemności. Sporą rolę może odgrywać także wydajność napędowa. Trudno więc stwierdzić, który z tych samochodów okaże się najszybszy na prostym odcinku.

Wyrównana walka

Pod maską Fiesty ST znajduje się trzycylindrowa jednostka o pojemności 1,5 litra. Oddaje do dyspozycji kierowcy 200 koni mechanicznych i 290 niutonometrów. Za przeniesienie tego sporego potencjału na asfalt odpowiada sześciobiegowa przekładnia manualna. Warto dodać, że masa własna auta sięga 1255 kilogramów.

Hyundai i20 N ma natomiast czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra. Współpracuje z nim sześciobiegowa skrzynia manualna, która musi przenieść na przednie koła 204 konie mechaniczne oraz 275 niutonometrów. Ile waży koreański hot hatch? Dokładnie 1190 kilogramów.

Z kolei Volkswagen Polo GTI posiada dwulitrowy silnik TSI. Tak duża konstrukcja jest rzadkością nawet wśród samochodów kompaktowych. W pewnym stopniu przekłada się to na masę własną, która w tym przypadku wynosi 1355 kilogramów. Niemiecki model posiada 200 koni mechanicznych i 320 niutonometrów. Podobnie jak u konkurentów, potencjał trafia na oś przednią, ale w tym przypadku odpowiada za to sześciobiegowy automat DSG.

Który z tych samochodów poradził sobie najlepiej na śliskiej nawierzchni? Okazało się, że różnice są bardzo niewielkie i wiele zależy od samych kierowców. Próba na suchej nawierzchni ułatwiłaby wyłonienie zwycięzcy. Niemniej jednak warto docenić niezły start.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Patologia na pasach dla pieszych

Patologiczne zachowanie rodziców na przejściu dla pieszych. Wstyd na cały kraj (wideo)

Alfa Romeo - wnętrze

„Wielka ekranizacja” ma ominąć Alfę Romeo. Dyrektor generalny chce jak najmniej ekranów. I słusznie